Facebook má problém. EU se nelíbí jeho nové brýle
Komise EU pro ochranu osobních údajů má určité obavy ohledně chytrých brýlí, které začátkem měsíce oznámily společnosti Facebook a Ray-Ban. Brýle, které se budou prodávat pod názvem Ray-Ban Stories a umožní uživatelům fotografovat a natáčet, napsal web Techcrunch.com
Úřad pro ochranu osobních údajů se obává, že by se mohlo jednat o potenciálně invazivní opatření, protože existuje riziko, že by brýle mohly být použity ke skrytému fotografování a natáčení osob. Brýle budou vybaveny světelnou kontrolkou LED, která bude signalizovat, zda jsou používány pro fotografování nebo filmování, ale úřad se ptá, zda je to skutečně dostatečné.
„Ačkoli se připouští, že mnoho zařízení včetně chytrých telefonů může nahrávat osoby třetích stran, obecně platí, že kamera nebo telefon jsou viditelné jako zařízení, kterým se nahrávání provádí, čímž jsou osoby zachycené na nahrávkách upozorněny. U brýlí je velmi malá kontrolka, která se rozsvítí, když dochází k nahrávání. Zatím nebylo prokázáno, že by společnost Facebook nebo Ray-Ban provedly komplexní testování v terénu, aby se ujistily, že kontrolka LED je účinným prostředkem upozornění.“ uvedla komise.
Úřad nyní chce, aby jí Facebook předvedl, jak světlo LED funguje, aby mohla rozhodnout, zda je indikátor, který upozorní na to, že je někdo natáčen nebo fotografován s brýlemi Ray-Ban Stories dostatečný nebo ne.
Ray-Ban Stories se v EU již prodávají a stojí od €329 (cca 8300 Kč) podle toho, který ze tří modelů chcete.
Zdroj: Techcrunch.com