Nvidia představila budoucnost počítačových her s umělou inteligencí

Na veletrhu Computex 2023 v Tchaj-peji představil generální ředitel společnosti Nvidia Jensen Huang světu, jak by mohl vypadat střet her a umělé inteligence. Předvedl graficky úžasně vyrenderované bistro, ve kterém můžete skutečně mluvit s majitelem, jak píše web The Verge.

Představte si, že byste místo klikání na dialogové možnosti mohli podržet tlačítko, jednoduše něco nahlas říct a dostat odpověď od postavy z videohry. Společnost Nvidia tomu říká „pohled do budoucnosti her“. Demo vytvořila společnost Nvidia, aby pomohla propagovat nástroje, které byly použity k vytvoření videa. Konkrétně se jedná o middlewarový balík Nvidia ACE (Avatar Cloud Engine) pro hry, které mohou běžet lokálně i v cloudu.

Kompletní balík ACE obsahuje mimo jiné nástroje NeMo pro nasazení velkých jazykových modelů (LLM), Riva pro převod řeči na text a převod textu na řeč. Demo je vytvořeno v Unreal Engine 5 s velkým množstvím ray tracingu. Není jasné, zda vývojáři her využijí celou sadu nástrojů ACE, ale hry S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl a Fort Solis již budou využívat nástroj Omniverse Audio2Face, který se snaží přizpůsobit animaci obličeje 3D postavy řeči jejího dabujícího herce.

Zdroj: theverge.com, redakce