Číňané se chlubí. Postavili zatím nejvýkonnější vodíkovou lokomotivu

Ningdong je první čínská vodíková lokomotiva, kterou Peking prezentuje jako nejvýkonnější svého druhu na světě. Čína věří, že tato technologie má potenciál nahradit většinu použitých motorů na fosilní paliva, které se v současnosti používají v tisících vlaků po celé zemi, píše server Interesting Engineering.

Lokomotiva Ningdong je řešení vyvinuté společností Datong, dceřinou společností státní společnosti China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC). Čínská vodíková lokomotiva využívá nový motor, přestavěný ze spalovacího motoru. Je poháněna výhradně vodíkovými palivovými články. Podle svých tvůrců může jet nepřetržitě 190 hodin a její natankování trvá dvě hodiny.

Čína vyvinula výkonnou lokomotivu na vodíkový pohon

Zajímavé strojírenství poukazuje na to, že motor dokáže uskladnit až 270 kg vodíku, který je považován za čistou a obnovitelnou energii. Při jeho spalování jako paliva vznikají pouze vedlejší produkty – teplo a voda. Nevznikají žádné skleníkové plyny, jako je oxid uhličitý nebo oxid siřičitý, jako je tomu u spalovacích motorů.

Číňané věří, že provozní náklady lokomotiv na vodíkový pohon budou poloviční ve srovnání se spalovacími motory. Čína má v současné době více než 7 800 dieselových lokomotiv poháněných fosilními palivy, což představuje 36 % celkového počtu lokomotiv v zemi. Nová technologie by mohla nahradit přibližně 90 % těchto motorů, což by mělo nepochybně pozitivní dopad na životní prostředí a snížilo by to škodlivé emise.

Zdroj: redakce, interestingengineering.com