Číňané postavili vlak maglev, který se řítil vakuovou trubicí. Hnal se rychlostí 623 km/h
Největší čínský výrobce raket pracuje na hyperloopu. Společnost CASIC tvrdí, že během testů v nízkovakuové trubici dlouhé pouhé 2 km dosáhla nejvyšší rychlosti supravodivého vlaku maglev – více než 623 km/h.
Myšlenka je celkem jednoduchá: vzít vakuové trubkové systémy pro přenos zpráv z 19. století, zvětšit je tak, aby se do nich vešly celé vlaky maglev, pak z nich vysát všechen vzduch a hnát tyto vlaky rychlostí tisíců kilometrů za hodinu a dosáhnout tak absurdní úrovně účinnosti. Neexistuje žádný odpor vzduchu ani kontakt s koly, který by snižoval výkon a zpomaloval vás, takže můžete jet rychlostí Mach 5.
China is one step closer to a cutting-edge transportation system involving a 1,000 km/h high-speed #maglev #train running in a low vacuum pipeline after newly completing the main structure of a 2-km full-scale test pipeline in N China's Shanxi, the longest of its kind globally. pic.twitter.com/rDv1NEQ20k
— China Science (@ChinaScience) November 23, 2023
Společnost China Aerospace Science and Industry Corporation neboli CASIC postavila dvoukilometrový zkušební úsek nízkovakuové trubice – nejdelší zařízení tohoto druhu – v okrese Yanggao v Datongu v provincii Shanxi, píše portál NewAtlas.
Po mnoha pomalejších testech v posledních několika měsících (jeden z nich je předmětem devět měsíců starého videa níže) tým CASIC nedávno vyslal svůj vysokorychlostní vlak T-Flight na trať k první stabilní jízdě s magnetickou levitací, a i když zatím nezveřejnil přesnou rychlost, deník SCMP uvádí, že překonal hranici 623 km/h , která byla stanovena loni v říjnu jako nejrychlejší jízda vlaku v historii.
Čína je díky svému kolosálnímu počtu obyvatel – 1,412 miliardy a stále více – jednou z mála zemí na světě, kde by systémy veřejné dopravy s tak nehoráznými náklady mohly být někde blízko finančním možnostem.
Rádi bychom se podívali, jak vypadá rychlost přes 620 km/h na nějakém videu, ale je to nepravděpodobné.