V České republice se představí vlak TGV, průkopník rychlé železnice navštíví čtyři města

Správa železnic představí začátkem června veřejnosti francouzský vysokorychlostní vlak TGV. Průkopník rychlého železničního spojení na evropském kontinentu postupně navštíví Prahu, Brno, Jihlavu a Ústí nad Labem. Nejvíce času stráví v jihomoravské metropoli, kde bude od sedmého do devátého června součástí expozice Správy železnic na veletrhu Rail Business Days.

Desetivozová francouzská vysokorychlostní jednotka přijede do Česka přes Německo, nejprve se představí veřejnosti šestého června na pražském hlavním nádraží, kde bude stát od jedenácti hodin v blízkosti nového podchodu na Žižkov.

Večer bude následovat přesun do areálu brněnského výstaviště, kde bude po tři dny součástí venkovní expozice na tamním kolejišti. V průběhu konání akce poslouží také k prezentaci francouzských drah SNCF a projektu Rychlých spojení v České republice, informuje Ministerstvo dopravy.

Dalšími zastávkami vlaku bude desátého června stanice Jihlava a o den později hlavní nádraží v Ústí nad Labem. Následně se opět přes Německo vrátí do své domovské země.

TGV PSE (Paris Sud-Est)

Je řada francouzských vysokorychlostních vlakových souprav provozovaných francouzským státním podnikem SNCF, vyrobených firmou Alstom (dříve GEC Alsthom). Vysokorychlostní koridor pro tento vlak (na kterém jsou zejména nasazovené) LGV SE byl budován mezi lety 1978 a 1988 a první využití bylo v roce 1981 k rychlému spojení Paříže a Lyonu. Nyní zajíždí třeba i do Švýcarska a Itálie.

Soupravy jsou dvousystémové (několik je třísystémových), může tedy jezdit po tratích s 25 kV/50 Hz, 1,5 kV DC (nebo i 15 kV 16 2/3 Hz). Maximální výkon činí 6450 kW. Původní maximální rychlost byla 270 km/h, modernizované soupravy ale mohou jezdit až 300 km/h.

Každá souprava je tvořena dvěma koncovými hnacími a transformátorovými vozy a osmi vloženými vozy s celkovou kapacitou 345 sedadel, informuje Wikipedia.

Zdroj: Wikipedia.org, mdcr.cz