Auta se nabíjí, když stojí nebo jedou. Detroit se stal prvním městem v USA, které instalovalo bezdrátové nabíjení na silnici
O technologii nabíjení elektromobilů na silnicích slýcháme již řadu let, včetně testů společností Renault a Stellantis. Nyní se město Detroit údajně stalo prvním městem, které instalovalo bezdrátové nabíjení na veřejné vozovce v USA.
Základní myšlenka této technologie spočívá v tom, že místo toho, aby řidiči elektrických vozidel museli počítat se zastávkami na doplnění energie do baterií, mohly by indukční cívky zabudované pod silnicemi bezdrátově posílat energii přes krátkou vzduchovou mezeru do přijímačů umístěných pod elektrickými vozidly a dodávat energii do článků, když vozidla stojí nebo se pohybují.
Taková infrastruktura by také mohla potenciálně odstranit potřebu velkých bateriových sad, což by snížilo výrobní náklady na vozidla a vedlo k širšímu rozšíření elektromobility a v podstatě v zárodku odstranilo jakoukoli domnělou obavu z dojezdu.
V rámci detroitského projektu jsou indukční nabíjecí cívky společnosti Electreon Wireless instalovány pod povrchem vozovky na čtvrtkilometrovém úseku. Měděné cívky se aktivují pouze tehdy, když se nad nimi pohybuje vozidlo vybavené přijímačem Electreon, který „bezdrátově vysílá elektřinu prostřednictvím magnetického pole“ a nabíjí baterii vozidla.
Zpočátku bude Ford E-Transit vybavený přijímačem sloužit ke sběru dat v rámci pětiletého pilotního projektu, jehož cílem je zdokonalit technologii v reálném prostředí a prozkoumat potenciální využití ve veřejné dopravě – i když se plánuje, že během několika příštích let bude systém elektrických silnic zpřístupněn veřejnosti.
Zdroj: