Výhody implementace CRM systému v číslech

Přemýšlíte o pořízení CRM softwaru, ale stále vám není jasné, jestli se vám opravdu vyplatí? Implementace systému pro řízení vztahů se zákazníky představuje významný strategický krok pro malou i větší firmu – a vždy má značný dopad na růst a efektivitu podnikání. Potvrzují to data, která jasně ukazují na konkrétní benefity.

Lepší přístup k zákaznickým datům

Mezi hlavní výhody implementace CRM systému patří zlepšení přístupu k zákaznickým datům. Podle průzkumů až 74 % firem uvádí, že díky němu mají jednodušší přístup k informacím o svých zákaznících. S tím přímo souvisí i lepší porozumění jejich potřebám a preferencím – a to zase usnadňuje cílení marketingovým kampaní a personalizaci komunikace. To vše v konečném důsledku vede k mnohem lepším obchodním výsledkům.

Větší šance na udržení zákazníků

Další důležitou oblastí je retence zákazníků. Až 47 % firem potvrzuje, že se jim po implementaci CRM významně snížil odliv stávající klientely. Schopnost efektivně spravovat a analyzovat interakce se zákazníky firmám umožňuje, aby včas identifikovaly možné problémy a přijaly opatření, která mohou zabránit ztrátě zákazníků.

Přesnější reporty a prognózy

Přesné reportování a prodejní prognózy představují silnou zbraň, která může firmu posunout takříkajíc na další level. A díky CRM systému lze v těchto disciplínách doslova excelovat. Uživatelé zaznamenávají až 42% zlepšení, a to především díky centralizaci a automatizaci dat. Vypozorovali také snížené riziko chyb a mohou lépe plánovat a optimalizovat obchodní strategie, což se hodí i pro související oblast – projektové řízení.

Zdroj: freepik

Zvýšení konverzního poměru

To nejlepší patří na závěr. Možná nejpůsobivější výhodou CRMka je jeho pozitivní vliv na konverzní poměr. Implementace vhodně zvolené platformy CRM se může projevit třeba až 300% zlepšením konverzního poměru.

Všechny výše uvedené statistiky jednoznačně potvrzují, že investice do CRM systému není pouze otázkou technologického pokroku, ale má smysl i z ekonomického hlediska.