Uvidíte-li prodavače, jak dělá toto, zbystřete. Nejspíš se vás snaží okrást
Podvody jsou bohužel nemilou součástí nakupování. Čas od času na ně může narazit kdokoliv, a to především na internetu. Podvodníci jsou navíc stále vynalézavější a neustále zkouší nové triky, jak z vás dostat více peněz. Proto buďte obezřetní. Napálit vás totiž nemusí pouze podfukáři vydávající se za falešný e-shop. S nekalými praktikami se dokonce můžete setkat i v samotných prodejnách!
Podvody v supermarketech jsou dlouhodobě vážným problémem. Většinou se ve zprávách dočtete spíš o jedincích, kteří se z obchodu pokusili něco ukrást nebo zkoušeli přelstít samoobslužné pokladny. Právě tyto pokladny dlouhodobě čelí chytrým zlodějíčkům, kteří se je snaží obelstít. Lze tak učinit třeba záměnou zboží nebo špatným zvážením produktu. Někteří lidé dokonce přelepují čárové kódy drahých kousků kódy, které patří podobnému, ovšem podstatně levnějšímu výrobku. Podle odborníků evidují obchody se samoobslužnými pokladnami o 75 % více krádeží než obchody, které disponují pouze normálním druhem kasy. Podvody se ale naneštěstí dějí i obráceně – existuje nespočet smutných případů, kdy se obchodní řetězce pokoušejí přechytračit zákazníky. Využívají k tomu hned několik nekalých praktik.

Různé praktiky
Podvody podkopávají důvěru spotřebitelů a reputaci konkrétních obchodů. Mezi časté způsoby, jak zákazníky připravit o peníze, patří účtování vyšší částky, než je uvedeno na cenovce v regálu se zlevněným zbožím. Dále pak falešné označování slev, kdy je dříve zvýšená částka označena jako snížená.
Setkat se můžete i s manipulací zboží, které je potřeba nejdříve zvážit. Jde především o ovoce a zeleninu. Stačí nepatrné zatížení sáčku s vámi vybranými zemědělskými produkty a rázem může celková hmotnost poskočit i o několik stovek gramů. Podobný trik lze použít i při markování pečiva. Jestliže máte v pytlíku několik kousků pekařských výrobků, prodavač vám jich „omylem“ může namarkovat více. Tím zákazníka přiměje zaplatit za zboží vyšší částku. Samozřejmě může jít někdy o chybu. Chyby dělá každý. Nicméně právě kvůli výše zmíněným důvodům byste si měli po každém nákupu zkontrolovat účtenku.
Prodat co nejvíce kusů
Nyní obchodníci také přišli s novým způsobem, jak vám prodat zboží, které postrádá kvalitu a na první pohled nevypadá příliš lákavě. Pravděpodobně už jste se někdy ocitli v následující situaci. Vyrazíte na nákup a máte v plánu pořídit několik druhů čerstvé zeleniny a ovoce. Zamíříte k bedýnkám se surovinami, okamžitě si ale všímáte, že vystavené zboží nevypadá příliš lákavě. Potlučená jablka, načernalé banány nebo brambory, které už začaly klíčit. Pomačkané cibule a měkká avokáda. To je jen krátký výčet toho, na co můžete v supermarketu narazit. Divíte se, jak je možné, že jsou téměř všechny produkty v takto žalostném stavu?
Jde o neblahou taktiku prodejců. Logicky se jim totiž nevyplácí nevzhledně vypadající potraviny vyhazovat – chtějí je prodat za každou cenu. Jenže zákazníci už jsou dnes zvyklí na ovoce a zeleninu, které disponují výstavní kvalitou. Není se čemu divit, že lidé nemají příliš velký zájem o unaveně vypadající ovocné a zeleninové druhy, které potřebují co nejdříve spotřebovat. Řetězce se však snaží prodat jejich co největší množství, a tak používají trik, který vás má donutit ke koupi i nevzhledně vypadajících kousků.

Pečlivě koukejte a vybírejte
Samozřejmě záleží i na tom, za jakým účelem ovoce a zeleninu kupujete. Na vaření a pečení se kolikrát přezrálé druhy hodí více, jelikož mohou být sladší a chutnější. Pokud ale máte chuť na čerstvé plodiny, které vám doma vydrží i několik dní, je nutné sáhnout po dobře vypadajících a lákavých kouscích. Co ale dělat, když takové typy na první pohled v bedýnkách nevidíte? Zkuste se opatrně probrat jejich obsahem. Obchodníci chtějí nejdříve prodat výrobky, jejichž trvanlivost se blíží ke konci. Nové a čerstvé kusy jsou tak často schované pod na první pohled nevzhledným zbožím. Vidíte u regálů se zemědělskými plodinami zaměstnance obchodu, který vedle sebe nemá košík? Jestliže se „prohrabuje“ bedýnkami ale nemá u sebe žádné nové produkty, pravděpodobně pouze přerovnává jejich obsah a na povrch rovná kusy, které chce řetězec prodat co nejdříve.
Jestli nejste spokojeni s vystavenou nabídkou, nejjednodušším řešením je vlastní prohledání regálu. Častokrát v něm najdete schované čerstvé druhy ovoce a zeleniny, které budou vyhovovat vašim představám. Nemusíte se tak spokojit se sortimentem, kterého si všimnete hned na první pohled. Ty nejlepší a nejkvalitnější kousky jsou často záměrně chytře skryté před zraky zákazníků.