Ochrana nabíjecích stanic pro elektrická vozidla před kybernetickými útoky je nezbytná
S rostoucím počtem elektromobilů na silnicích roste i potřeba nabíjecích stanic pro elektromobily a internetových systémů pro správu těchto stanic. Tyto řídicí systémy se však potýkají s vlastními problémy: kybernetickými bezpečnostními útoky.
Elias Bou-Harb, ředitel Kybernetického centra pro bezpečnost a analýzu UTSA, a jeho kolegové objasňují zranitelnost těchto kybernetických systémů, píše web SciTechDaily.
Systémy zabudované do elektromobilů plní kritické úkoly prostřednictvím internetu, včetně vzdáleného monitorování a účtování zákazníkům, stejně jako rostoucí počet dobíjecích stanic pro elektromobily s připojením k internetu.
Bou-Harb a jeho kolegové výzkumníci chtěli prozkoumat reálné důsledky kybernetických útoků na systémy nabíjení elektromobilů a způsoby využití kyberbezpečnostních protiopatření k jejich zmírnění. Jeho tým také posuzoval, jak mohou zneužité systémy napadnout kritickou infrastrukturu, jako je například energetická síť.
Zjištěny závažné chyby v bezpečnosti
Tým identifikoval 16 systémů pro správu nabíjení elektrických vozidel, které rozdělil do samostatných kategorií, jako jsou firmware, mobilní a webové aplikace. U každého z nich provedli hloubkovou bezpečnostní analýzu.
Byla zjištěna řada zranitelností a upozorněno na 13 nejzávažnějších zranitelností, jako je chybějící ověřování a zabezpečení webových aplikací. Zneužitím těchto zranitelností mohou útočníci způsobit několik problémů, včetně manipulace s firmwarem nebo převlečení se za skutečné uživatele a přístupu k uživatelským datům.
Aby se předešlo masovému útoku na energetickou síť, doporučují výzkumníci vývojářům opravit stávající zranitelnosti, ale také začlenit počáteční bezpečnostní opatření při výrobě nabíjecích stanic.
Tyto informace jsou s rostoucím počtem dobíjecích stanic u nás stále důležitější. Podle webu e-flotila.cz bylo na konci loňského roku v Česku evidováno asi 950 dobíjecích stanic a na nich celkem 1858 nabíjecích bodů. Veřejných benzínek s klasickými palivy jsou pak necelé 4000.
Zdroj: SciTechDaily