Zákazníci pobouřeni novou platební metodou v oblíbeném maloobchodním řetězci: „Skoro jsem brečel“
V posledních dnech se na sociálních sítích a v diskuzních fórech objevilo mnoho pobouřených reakcí zákazníků oblíbeného maloobchodního řetězce. Zákazníci jsou nespokojení kvůli zavedení nové platební metody, která má podle některých názorů negativní dopad na jejich nákupní zážitek.
Jeden z rozhořčených zákazníků na Facebooku napsal: „Skoro jsem brečel, když jsem viděl, jak dlouhá fronta se tvoří u pokladen. Lidi před námi neskutečně zdržovali, měl jsem pocit, že tam snad strávím celý den,“ Podobných komentářů se na internetu objevují desítky a je zřejmé, že nová platební metoda vyvolala mezi nakupujícími velké emoce.
O této metodě platby se spousta zákazníků dozvěděla nedávno
Ačkoliv se může zdát, že jde o převratnou novinku, opak je pravdou. Tato platební metoda je ve skutečnosti již delší dobu běžně dostupná, ale v poslední době zaznamenala značný nárůst popularity. Zákazníci ji stále častěji využívají, což má za následek prodloužení čekací doby u pokladen.
Onou diskutovanou novinkou je takzvaný cashback, tedy možnost vybrat si hotovost přímo na pokladně při placení nákupu kartou. Princip je jednoduchý – zákazník požádá pokladní o výběr určité částky a ta mu ji vydá. Částka se následně strhne z účtu zákazníka stejně, jako by vybíral z bankomatu.
Přestože se může zdát, že jde o revoluční novinku, není tomu tak úplně. Důvodem je především pohodlí pro zákazníky. Pokud totiž potřebují hotovost, nemusí hledat bankomat a ušetří tak čas i námahu.
Zákazníci se obávají dlouhých front
Přesto se objevují obavy, že zavedení cashbacku povede k prodloužení front u pokladen. Zákazníci se bojí, že lidé před nimi budou zdržovat kvůli výběru peněz a fronty se tak neúměrně protáhnou. Další problém vidí v tom, že pokladní nebudou mít dostatek hotovosti, aby zvládli uspokojit všechny zájemce o cashback a hlavně vrácení peněz při klasických platbách. Plno z nich své pobouření ventilovali na sociálních sítích obchodních řetězců.
Na druhou stranu se najdou i zákazníci, kteří cashback vítají s otevřenou náručí. Oceňují možnost vybrat si peníze bez nutnosti hledat bankomat a zdůrazňují, že jde o službu, která jim usnadní život. Jeden z příznivců cashbacku na Facebooku napsal: „Konečně nebudu muset běhat a hledat bankomat,“
Popularita cashbacku v poslední době roste
Popularita cashbacku v posledních letech výrazně roste. Statistiky SBK (Sdružení pro bankovní karty) ukazují, že zatímco v roce 2019 se uskutečnilo přes 1,553 milionu transakcí cashback, vloni se toto číslo již blížilo ke 3 milionům. Tento nárůst je způsoben několika faktory, které dělají cashback stále atraktivnější volbou pro zákazníky.
Jedním z hlavních důvodů rostoucí popularity cashbacku je jeho dostupnost. Dříve bylo často nutné mít minimální výši nákupu, abyste si mohli hotovost na pokladně vyzvednout. To mohlo některé zákazníky odradit, pokud zrovna nepotřebovali nakoupit ve větším objemu. Dnes už však většina obchodníků vydává hotovost zpravidla od jedné koruny nákupu, což znamená, že cashback je přístupný prakticky každému.
Dalším faktorem, který přispívá k oblibě cashbacku, je pohodlí a úspora času. Místo hledání bankomatu a čekání ve frontě mohou zákazníci jednoduše požádat o hotovost přímo na pokladně při placení nákupu. Tím se eliminuje nutnost další zastávky a šetří se čas, který by jinak byl ztracen hledáním bankomatu.
Za cashback se neplatí
V neposlední řadě hraje roli i finanční výhodnost cashbacku. Pokud má zákazník účet u banky, která si účtuje poplatky za výběr z cizích bankomatů, může být pro něj cashback výhodnější volbou. Za výběr hotovosti na pokladně obchodníka totiž zákazník zpravidla nic neplatí, což může v součtu ušetřit nezanedbatelnou částku.
Rostoucí popularita cashbacku je také podpořena zvyšujícím se limitem pro výběr. Zatímco dříve byly limity často nižší, dnes si zákazníci mohou tímto způsobem vyzvednout až tři tisíce korun. To je dostatečná částka pro pokrytí většiny běžných hotovostních výdajů, aniž by bylo nutné hledat bankomat.
[seznam-ads id="63251"] [seznam-ads id="63250"] [seznam-ads id="64854"] [seznam-ads id="64868"]