Twitter má překvapivý nápad bojovat proti dezinformacím

Uživatelé Twitteru často retweetovali tweety, které ani nečetli. Twitter to chce změnit.
Uživatelé Twitteru velmi rádi používají funkci „retweet“. Problém je v tom, že se často řídí pouze popisem v tweetu a nadpisem textu, aniž by se hlouběji zabývali obsahem, který následuje. To, bohužel, podporuje dezinformace. Twitter se to rozhodl změnit a jak uvádí Mashable, v červnu spustil testovací otázku od uživatelů, zda si přečetli sdílený obsah.

Výsledky se ukázaly jako povzbudivé, jak se chlubil Twitter na svých webových stránkách. Ukázalo se, že s malým povzbuzením uživatelé otevřeli obsah, který poskytli, o 40 % častěji. Někteří uživatelé nepředali obsah, který chtěli poskytnout, což Twitter s potěšením uvádí – „nejlepší, když některé tweety skončí jako koncepty“.

Funkce byla testována u některých uživatelů aplikace Twitter v systému Android. V důsledku testů bude tato možnost zavedena v širším měřítku s menšími změnami.

Změna zavedená Twitterem je dalším prvkem boje proti dezinformacím na webových stránkách. Před dvěma lety studie provedená vědci z MIT ukázala, že lidé na Twitteru mnohem častěji předávají nepravdivé informace než pravdivé. V roce 2020 Twitter v rámci boje proti falešným zprávám zašel dokonce tak daleko, že označil některé tweety amerického prezidenta za dezinformace (což byly) a vyzval je, aby s těmito příspěvky zacházely jako s názorem Donalda Trumpa.