Mercedes představil první elektrický Mercedes třídy G 2025. Čtyři motory s výkonem 579 koní, dojezdem asi 473 kilometrů

Společnost Mercedes-Benz v úterý pozdě večer sundala kryt z dlouho očekávaného elektrického modelu třídy G. Vůz stojí na modifikované verzi karoserie na rámu třídy G s benzinovým motorem a je vybaven čtyřmi motory o celkovém výkonu 579 koní. Oficiální název zní G 580 s technologií EQ a v USA se začne prodávat v roce 2025.

S výkonem 579 koní dokáže elektrická třída G zrychlit z klidu na stovku za 4,6 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 112 km/h. Každý ze čtyř motorů vozidla pohání samostatně jedno z kol, což umožňuje přesné směrování hnacího momentu tam, kde je potřeba, což Mercedes označuje jako virtuální uzávěrky diferenciálu. Pro jízdu v terénu je k dispozici také redukční převodovka s nízkým rozsahem.

Tato konfigurace umožňuje elektrické třídě G provádět tzv. tankové zatáčení, kdy se vozidlo může otočit na místě otáčením levého a pravého kola v opačném směru. Mercedes tuto funkci nazývá G-Turn. K dispozici je také funkce G-Steering, což je zmenšená funkce tankového zatáčení, kterou lze použít k pošťouchnutí vozidla do 90stupňové zatáčky tím, že se vozidlo otočí kolem vnitřního zadního kola. Vpředu je použito nezávislé nastavení, zatímco vzadu je použita pevná náprava s nastavitelnými tlumiči, které se nacházejí v každém rohu.

Mercedes pro rok 2025 aktualizoval také třídu G s benzinovým motorem. Klíčovou novinkou je přechod na přeplňovaný řadový šestiválec 3,0 l s mild-hybridní technologií pro základní třídu G 550. Model G 63 od AMG zůstává u dvakrát přeplňovaného 4,0litrového osmiválce, ale také získává mild-hybridní technologii.

Mercedes také přidal některé asistenční funkce určené pro jízdu v terénu s aktualizací na rok 2025, které jsou samozřejmě přínosem i pro elektrickou variantu. Vrcholem je Offroad Cockpit. Ten poskytuje přehled klíčových informací pro jízdu v terénu jak na přístrojovém štítu, tak na obrazovce infotainmentu. Zobrazuje informace, jako je poloha vozidla, kompas, úhel natočení volantu, tlak v pneumatikách a další. K dispozici je také funkce Průhledná kapota, která se spoléhá na systém prostorové kamery a poskytuje pohled na to, co se nachází pod motorovým prostorem, což se může hodit při jízdě v terénu, ale také při překonávání záludných obrubníků.

Zdroj: Motor authority