Autonomní hasicí letoun má vzletovou hmotnost (MTOW) dvě tuny a je navržen tak, aby unesl 400kilogramové užitečné zatížení

Globální průkopník v oblasti eVTOL, společnost AutoFlight, se zaměřuje na vývoj a výrobu elektrických dronů pro bezpečné a spolehlivé logistické systémy a řešení městské vzdušné mobility. Společnost využívá své odborné znalosti v oblasti umělé inteligence, 5G, průlomových materiálů a pokročilé výroby z trhu dronů k zavádění inovací v odvětví eVTOL.

Nyní tento technologicky vyspělý startup oznámil zahájení programu pokročilé letecké mobility pro hašení požárů s vysokým zatížením a zveřejnil plně funkční prototyp elektrického autonomního hasicího eVTOL, píše portál InceptiveMind.

Model pro hašení požárů vychází z modelu CarryAll, nákladního eVTOL společnosti AutoFlight, jehož certifikace čínským úřadem pro civilní letectví (CAAC) se očekává na začátku roku 2024.

Hasičský model s maximální vzletovou hmotností (MTOW) dvě tuny je navržen tak, aby unesl 400kilogramové užitečné zatížení. Může uletět až 200 kilometrů a dosáhnout rychlosti přesahující 200 km/h, takže je vhodný pro rychlou reakci a dálkové operace.

Hasicí letoun eVTOL může nést až čtyři vysoce výkonné hasicí kanystry, každý o hmotnosti 100 kg, se schopností jednotlivě uhasit požár o ploše až 200 metrů čtverečních. Čtyři kanystry tak mohou společně uhasit požáry o rozloze až 800 metrů čtverečních v rámci jednoho užitečného zatížení.

„Ve srovnání se stávajícími bezpilotními letouny pro hašení požárů, které jsou k dispozici na trhu, dosáhl prototyp společnosti AutoFlight významného průlomu, pokud jde o nosnost, délku letu, pokrytí, efektivitu letu a účinnost hašení,“ uvedl Kellen Xie, senior viceprezident pro globální prodej a rozvoj podnikání ve společnosti AutoFlight.

„První ukázky s potenciálními zákazníky se setkaly s velmi povzbudivou zpětnou vazbou. Nyní zahájíme jednání se zákazníky a vývojovými partnery, abychom prototyp rozvinuli do podoby produktu, včetně pozemní stanice a podpůrných systémů.“

Zdroj: InceptiveMind