Důležitost pořádku na pracovišti

Jistě každý z nás zná ten nepříjemný pocit, kdy se po víkendu nebo po těžkém pracovním dnu, vracíte domů a víte, že na vás čeká neuklizený byt, v kuchyni nádobí na stole, nevonící odpadky v koši a jiné lahůdky a nástrahy kvapného odchodu z domova či nedostatku času na úklid.

Je úklid na pracovišti důležitý?

Přesně takové pocity jsem míval, když jsem si před několika lety založil v Praze vlastní firmu. Ze začátku to byly dvě místnosti a dva zaměstnanci, čili úklid kanceláří byl celkem jednoduchý, ale i tak nedokonalý. Postupem času se firma rozrostla a každé ráno jsem právě zažíval onen nepříjemný pocit z neuklizených prostor. Zažíval jsem jej nejen já sám, ale i všichni mí zaměstnanci. Místo toho, aby se hned po ránu začali věnovat své práci, museli si nejprve upravit a uklidit kanceláře. Následek toho všeho byla občas špatná pracovní morálka, menší rozbroje mezi zaměstnanci (to jsi ušpinil ty, tak si to i ukliď) a hlavně časová ztráta v zaměstnání. Zkrátka a dobře nepořádek na pracovišti opravdu není vhodný pro dobrou pracovní morálku, pro milé vztahy a ochotu pracovat.

Výběr je důležitý

Vzhledem k tomu, že si moje firma navzdory těmto úskalím vedla dobře, rozhodl jsem se, že se poohlédnu po nějaké úklidové firmě v Praze. Zjistil jsem, že úklidovými pracemi se v Praze a jejím okolí živí celkem dost firem a že nebude lehké si vybrat. Ale měl jsem své pevně dané požadavky. V první řadě důvěra a diskrétnostdůkladný úklid kancelářítoaletchodeb a výrobních prostor, kde bylo opravdu prašné prostředí. Čili náročné požadavky i na úklidovou firmu. A vzhledem k tomu, že většina mých zaměstnanců jsou muži, pro které nějaký ten papír na zemi nebo týden nedopitá káva na stole není důvod k zamyšlení, potřeboval jsem najít opravdu pečlivé a spolehlivé lidičky.

Firem, které se na internetu prezentují v tom smyslu…Nejlepší úklidové práce v Praze a nebo perfektní úklid kanceláří Praha… těch je opravdu hodně. Mě ovšem zaujala společnost též prezentující se jako Úklidová firma Praha, ale hned druhý řádek byl uveden přímo majitel firmy. Pro mě to znamenalo, že se za svou práci nestydí a hrdě si za ní stojí.

Podle údajů uvedených na jejich webových stránkách opravdu splňovala moje nároky na úklid. Diskrétnost, časová flexibilita, tzn úklid i ve večerních a nočních hodinách, případně úklid před a po nějaké firemní akci. Kvalitní ekologické úklidové prostředky, zařízení, které opravdu vyčistí a vysají všechen prach, jak jsem psal výše, mám i výrobní haly a prach se dostane všude.

Na svých stránkách mají dokonalý přehled o všech svých službách, srozumitelný objednávkový formulář a formulář na dotazy. Prostě kvalitní služby ve všech směrech. S nadsázkou by se dalo říci, že mají čisto a uklizeno i na svých webových stránkách 🙂 A tak nebylo nic jednoduššího, než zvednout telefon a vytočit telefonní číslo na firmu https://mikaservis.cz/ Úklidová firma Praha a domluvit se na osobní schůzce u nás ve firmě, aby si zjistili do čeho jdou…

Domluvená schůzka dopadla k oboustranné spokojenosti a můžu říci, že jsem za celou dobu spolupráce nenašel jedinou výtku vůči službám a jejich zaměstnancům. Příjemní, ochotní, vstřícní. S mými zaměstnanci si někteří dokonce i tykají a vycházejí si vzájemně vstříc.

Pořádek dělá přátele

Jako obrovský bonus musím uznat, že pracovní morálka mých zaměstnanců se od té doby výrazně zlepšila. Vztahy mezi nimi již nejsou tak napjaté jako dřív, kdy si museli jeden každý uklízet a nejednou uklidit i za ty ostatní. Muži úklid rádi přenechávali ženám, těm se to samozřejmě nelíbilo a v důsledku jsem tyhle spory musel řešit já. Všechny tyto nepříjemné situace za mě nakonec vyřešila již zmiňovaná firma a já se může věnovat i svým koníčkům…. A mezi mými zaměstnanci opět panuje chuť pracovat, vytvářet hodnoty a hlavně chodí do práce s úsměvem.