V Česku jezdí jedno z nejvzácnějších Bugatti na světě. Divo za 125 milionů bylo odhaleno naprostou náhodou
Česká republika se může pochlubit jedním z nejexkluzivnějších vozů na světě – vzácným Bugatti Divo, jehož cena začínala na závratných 125 milionech korun. Tento unikátní hypersport byl v roce 2021 zaregistrován v Karlových Varech, kde se dostal do databáze registru vozidel. Bugatti Divo, vyrobené ve velmi limitované sérii pouhých 40 kusů, je považováno za jeden z nejlepších a nejvzácnějších modelů z produkce francouzské automobilky. Na první pohled je zřejmé, že tento vůz má nejen obrovský výkon, ale také cenu, která z něj dělá prakticky nedotknutelný exemplář.
Bugatti Divo je odvozeno od modelu Chiron, se kterým sdílí základní techniku, včetně monstrózního osmilitrového motoru W16 se čtyřmi turby a výkonem 1500 koní. Tento motor, ve spojení s přepracovaným podvozkem a převodovkou, činí z Divo neobyčejně výkonný hypersport, jehož maximální rychlost dosahuje 380 km/h. Na rozdíl od Chironu, který je zaměřen na rychlost v přímce, bylo Divo navrženo pro maximální výkon v zatáčkách, což mu dává dravější a sportovnější charakter. Snížení hmotnosti o 50 kilogramů a zvýšený přítlak o 198 kilogramů pomáhají tomu, aby bylo Divo na závodních okruzích podstatně rychlejší než jeho předchůdce.
Sbírka nebo „služebák“?
Podle údajů z registru vozidel bylo černé Bugatti Divo v Česku zaregistrováno 22. června 2021 a v době evidenční kontroly mělo na tachometru pouhých 446 kilometrů. I přesto, že se jedná o vůz s impozantními jízdními vlastnostmi, je velmi pravděpodobné, že jeho majitel tento vůz využívá spíše jako součást sbírky, než aby s ním pravidelně jezdil. Ačkoli je zaregistrován do provozu, hypersporty jako Divo často končí pod plachtou v garážích sběratelů a na silnice se dostanou jen při výjimečných příležitostech. Majitel zaregistroval vůz na firmu, což z něj pravděpodobně činí jeden z nejdražších „služebáků“ v zemi.
Je Divo ještě v Česku?
Je třeba zmínit, že Divo bylo v Česku zaregistrováno před třemi lety, a tak je možné, že vůz již změnil majitele, nebo se stal součástí nějaké jiné sbírky mimo ČR. Hypersporty tohoto typu často končí v soukromých sbírkách a nejsou pravidelně využívány na silnicích. Mohlo by se tedy stát, že už Bugatti Divo v Česku vůbec není. Nicméně i jeho přítomnost v českém registru vozidel byla pro fanoušky automobilů velkou senzací, která podtrhla exkluzivitu tohoto modelu.
Výkon pro závodní tratě
Bugatti Divo v sobě kombinuje extrémní výkon a technickou preciznost s luxusem a exkluzivitou. Kromě svého silného motoru a inovativního podvozku má také přepracovaný aerodynamický design, který zajišťuje lepší přilnavost k vozovce a schopnost projíždět zatáčky s nebývalou jistotou. Divo je také prvním vozem Bugatti, který využívá zadní spoiler k různým úhlům sklápění, což umožňuje jeho lepší stabilitu v extrémních podmínkách.
Ačkoliv maximální rychlost Divo je nižší oproti Chironu, jeho kvality jsou patrné především na závodních okruzích, kde se Divo ukázalo jako rychlejší a obratnější vůz. Na slavné testovací trati Nardò dokáže objet okruh o celých osm sekund rychleji než Chiron, což je díky jeho optimalizovanému designu a snížené hmotnosti.
Historie, která nese jméno závodní legendy
Zajímavostí je, že Divo nese jméno po francouzském závodníkovi Albertu Divovi, který proslavil značku Bugatti v závodech Targa Florio. Tento odkaz na závodní minulost Bugatti dodává vozu nejen historický význam, ale také symbolizuje spojení technické dokonalosti a vášnivého závodního ducha.
Vzhledem k tomu, že celosvětově vzniklo pouze 40 kusů tohoto vozu, je každé Bugatti Divo mimořádně ceněným sběratelským kouskem. Každý z těchto exemplářů byl prodán ještě předtím, než se model vůbec dostal na trh, a i přesto, že cena činila zhruba 125 milionů korun, zájem o tyto vozy byl obrovský.
Zdroj: cebia.cz, nuvomagazine.cz, garaz.cz
[seznam-ads id="63251"] [seznam-ads id="63250"] [seznam-ads id="64854"] [seznam-ads id="64868"]