Vyztužené plastové pružiny pro automobilový průmysl jsou až o 75 % lehčí než běžné ocelové pružiny

Německý dodavatel automobilů Rheinmetall vynalezl pružinu zavěšení, která je výrazně lehčí než běžná pružina, protože je vyrobena z plastu vyztuženého vlákny, píše server Jalopnik.

Vinuté pružiny se téměř běžně vyrábějí z oceli. Společnost Rheinmetall si však myslí, že je čas na změnu. Proto vyvinula a otestovala prototyp pružiny z plastu vyztuženého vlákny a tvrdí, že tato konstrukce má oproti oceli řadu výhod. A již obdržel objednávku na své lehké pružiny od výrobce prémiových automobilů, takže by se tato technologie mohla brzy objevit v showroomech.

Není to poprvé, co byl plast vyztužený vlákny (FRP) použit v konstrukci zavěšení automobilů. Modely Corvette již léta používají listové pružiny z FRP a Audi si s myšlenkou plastových pružin pohrávalo již v roce 2014. Poprvé se však setkáváme s plastovou pružinou, která by v každodenní výrobě mohla reálně nahradit tradiční ocelovou vinutou pružinu.

Společnost Rheinmetall tvrdí, že její pružiny z FRP jsou až o 75 % lehčí než ocelové a zároveň nabízejí větší rozmanitost provedení. Kromě toho uvádí, že její materiál FRP má také vysoké vlastní tlumicí vlastnosti, což by mělo pomoci při tlumení hluku a vibrací. Největší výhodou je však asi to, že tyto pružiny nerezaví a vejdou se do stejného prostoru jako současné ocelové pružiny. Nová pružina se již objevila v konceptu Mercedes-Benz Vision EQXX.

Zdroj: jalopnik.com