Tahle aplikace vám bude platit za to, že pijete pivo! Jak funguje?

Když budete chtít kamarádovi poslat třeba stokorunu, aniž by vám musel diktovat číslo účtu nebo ve své mobilní aplikaci generoval bankovní QR kód, prostě otevřete Revolut, vyberete nějaký ten vkusný GIF, napíšete zprávu a za pár sekund je hotovo. No dobrá, ale co když mu budete chtít poslat pivo? Nebojte se, jsme v Česku, takže ano, i na toto už máme mobilní aplikaci. Jmenuje se BeerSport a stojí za ní Zdeněk Nový, který se po letech strávených na manažerských pozicích v korporaci rozhodl, že se svým týmem vybuduje vlastní startup, informoval portál zive.

Původně se jmenoval Cool Ticket a kupovali jsme skrze něj třeba lístky do multikin CineStar, jenže pak Nového napadlo, proč vedle lístků nenabízet i dárkové poukazy partnerů, kteří potřebovali utužovat značku, nebo testovat nové produkty.

Místo hostinského neuronka

Líbilo se to Kofole, Unileveru nebo třeba Mondelez, nicméně Česko je země s největším výskytem pivaře obecného na světě, takže bylo jen otázkou času, kdy všechny ostatní zastíní právě kredit na zlatavý mok. Tvůrci nakonec svůj nápad zkraje minulého roku předělali na již zmíněný BeerSport a začali se plně věnovat pivní komunitě v Česku. Tady by naše povídání mohlo skončit s tím, že hostinskému ukážete na mobilu nějaký čárový kód a dostanete škopek zdarma, BeerSport ale pracuje na úplně odlišném a poměrně unikátním modelu, který provozovnu zcela obchází. Hostinského totiž nahradila umělá inteligence.

Sbíráte kredit a kupujete si za něj poukázky

Dejme tedy tomu, že máte v BeerSportu poukaz na pivo konkrétní značky a typu, který jste si pořídili za kredit. Jak jste k němu přišli? Mohli jste si jej nakoupit skrze běžnou platební kartu v kurzu 1:1, anebo jste jej získali vyplňováním nejrůznějších kvízů a účastí na dalších hrách a kampaních pivovarů a lihovarů v aplikaci. Poukaz na pivko vám ale mohl darovat i nějaký pivní kamarád, stejně jako na Revolutu si totiž i zde můžete vytvářet komunitu přátel, zvát se navzájem na pivo a přeposílat si poukazy s textovou zprávou. Vytáhl vám právě IT technik Luboš Paprika zaseklý papír z kancelářské kopírky? Fajn, tak mu za odměnu pošlete kredit na Starobrno, který uplatní v libovolném podniku, kde nabízejí tuto značku.

AI: Ukaž mi sklenici a já ji ověřím

Nadšený Luboš se pochlubí kolegům ve sklepní serverovně, ale jak vlastně poukázku využije, když není do hry zapojená provozovna a výčepní? Řešení je prosté, Starobrno zaplatí běžným způsobem, což je nakonec procesně zdaleka nejjednodušší, než ale poprvé usrkne z orosené sklenice, spustí v aplikaci ověření poukazu pomocí kamery telefonu a rozpoznání konkrétní značky a typu piva pomocí neuronové sítě. Detekce probíhá přímo na telefonu a v ideálním případě to celé zabere nejvýše pár sekund. Poté postavička asistentky poukaz uzná a v následujících hodinách vám dorazí jeho nominální hodnota v korunách na předvyplněný bankovní účet.

Zatím jen velké pivovary

Jenže pozor, má to jeden drobný háček. Jak už jsme si řekli výše, BeerSport vyrostl na principu přímé spolupráce s pivovary, v jeho nabídce jsou proto jen partnerské značky, jejichž výčet se snad bude nadále rozšiřovat. Nechybí Plzeňský prazdroj, Bernard, Budějovický budvar, Svijany, Radegast, Velké Popovice…, ale pochopitelně zde nenajdete hyperlokální pivovary, které vaří produkt třeba jen pro svoji vlastní hospodu.

Zdroj: zive.cz, liberecka.drbna.cz, www.techbox.sk