Rusko vytáhlo stroje z hluboké éry SSSR. Vyprošťovací tanky VT-72 mají československou konstrukci
Rusové posílají do války stále starší techniku. Na nejnovějších záběrech železničního transportu je vidět spousta historické techniky v podobě nákladních vozů Zil a starých vozidel technického zabezpečení.
V Rusku byl spatřen poměrně zajímavý železniční transport směřující do války. Převážel značné množství logistických vozidel spolu s vozidly technického zabezpečení, tedy vozidly určenými k vyzvedávání poškozené techniky z bojiště. K vidění byly také obrněné transportéry GT-MU.
Kromě nových Kamazů byly na návěsu také nákladní automobily Zil-131 – šestikolové konstrukce o hmotnosti 3,5 tuny, vyráběné od roku 1964 do roku 2012, kdy výrobce vyhlásil bankrot. Rusové přišli o tisíce plnohodnotných nákladních automobilů Kamaz, a tak z hlubin skladů vytahují relikvie SSSR v podobě nákladních automobilů Ural nebo Zil.
Druhou kuriozitou jsou transportéry GT-MU, které jsou zeštíhlenou variantou otevřených GT-SM ze 60. let. GT-MU je pásový transportér schopný v obtížném terénu přepravit až deset vojáků nebo dokonce tunu nákladu. Stojí za zmínku, že dnes je toto vozidlo kvůli absenci střechy pouze pojízdnou rakví a šestimetrový pancíř poskytuje ochranu pouze proti lehkým ručním zbraním.
Vozidla technické podpory – klíčové vybavení pro vyprošťování ztracených vozidel
V posledních dnech se Rusové pokusili o protiútoky, což mělo za následek ztrátu desítek tanků a obrněných vozidel. Není překvapením, že Rusové chtějí získat zpět alespoň některé opravitelné tanky a vozidla. K tomu jsou zapotřebí ženijní vozidla.
Na železničních vagonech bylo možné vidět velmi zajímavá ženijní vozidla VT-72, což je československá konstrukce z 80. let vycházející z podvozku tanku T-72. Zde je místo věže s kanónem jeřáb s nosností 19 tun a naviják umožňující efektivní demontáž nebo generální opravu tanků rodiny T-72 v terénu. Zajímavé je, že celých 50 procent produkce šlo na export, a to i do Ruska, jak uvádí web Armed Conflicts.
Druhým zajímavým vozidlem v této kategorii je BTS-4A, v tomto případě na podvozku tanku T-44M, který je modernizací tanku T-44 s využitím dílů z T-54/55. Zde se jedná o vysoce exponovaný jeřáb s nosností 12 tun, navijákem, košem na náhradní díly a svářecím zařízením.
Zdroj: redakce, armedconflicts.com
[seznam-ads id="63251"] [seznam-ads id="63250"] [seznam-ads id="64854"] [seznam-ads id="64868"]