Rusko uvedlo do provozu ponorku Kronštadt. Její stavba probíhala téměř dvě desetiletí

Ruské námořnictvo nedávno zařadilo do svých řad ponorku „Kronštadt“, první sériově vyráběnou jednotku projektu 677, známého jako typ Lada. I přes významná zpoždění ve výstavbě, která byla způsobena finančními a technickými obtížemi, ponorka představuje významný krok vpřed v technologii ponorek.

Ponorky typu Lada jsou navrženy tak, aby byly tišší a efektivnější než jejich předchůdci z projektu Kilo. S pokročilou automatizací dokážou snížit počet posádky na pouhých 35 členů, přičemž zachovávají schopnost operací v mělkých vodách, jako je Baltské moře.

Tyto ponorky mají délku přibližně 70 metrů, výtlak 2 700 tun a dokážou se ponořit do hloubky až 300 metrů. Vyznačují se vysokou manévrovatelností s maximální rychlostí 21 uzlů na hladině a až 10 uzlů pod vodou. Díky svým technologickým inovacím jsou schopny účinně operovat na dlouhé vzdálenosti s dojezdem přesahujícím 7 500 námořních mil, píše portál TopWar.

Zbrojní systémy „Kronštadtu“ zahrnují šest torpédometů ráže 533 mm pro torpéda a řízené střely Kalibr, což z ponorky dělá významného hráče v podvodním boji. Kromě toho může být ponorka vybavena přenosnými protiletadlovými raketovými systémy pro obranu proti vzdušným hrozbám.

I přes počáteční výzvy a zpoždění při vývoji a výrobě, ponorka „Kronštadt“ představuje příklad moderních technologických dovedností a inovací v oblasti námořního inženýrství, zdůrazňující význam a potenciál ruského námořnictva v globálním kontextu.

Zdroj: Wikipedie; X; TopWar