Podivná vojenská vozidla, která neměla nikdy existovat, a přesto byla vyrobena

Vojenská vozidla v historii prošla mnoha kreativními změnami ve snaze inovovat a udržet si náskok před konkurencí. Čas od času se však prosadí podivný nápad, který vás nechá pochybovat o vojenských záměrech a inteligenci, píše server Hot Cars.

Pokud jde o armádu, kreativita vždy sahala daleko, protože vynálezci a vojenští odborníci se neustále snaží posouvat hranice technologií. Bohužel ne každý nápad je dobrý a některá z těchto vozidel prostě nedávají logický smysl.

Vespa 150 TAP

Tento motocykl, který v roce 1956 vyrobila francouzská společnost Ateliers de Construction de Motorcycles et Automobiles, byl určen k asistenci při výsadkových operacích. Při výsadku do boje spolu s dvoučlenným výsadkovým týmem měla být z vozidla vyjmuta odnímatelná 75mm samonabíjecí puška M20, která byla ideální pro provoz v kombinaci se stativem pro kulomet M1917 Browning.

V případě potřeby se z ní však dalo střílet zblízka i při obsluze motocyklu. Očekávalo se zde, že výsadkové týmy budou mít k dispozici přepravitelné vozidlo, které bude schopné likvidovat tanky.

Kugel Panzer

Němci od této koncepce nakonec upustili po přijetí Blitzkriegu. Každý odvážlivec, který by se do tohoto kulovitého tanku o rozměrech 1,5×2 metry posadil, by byl v nejlepším případě chráněn pouhým 5mm pancířem a při průjezdu zemí nikoho by musel vydržet maximální rychlost 8 km/h. S jediným kulometem jako obrannou a útočnou linií jsou šance na přežití téměř nulové.

Tank s vývrtkou

Tento tank, vyvinutý Rusy během studené války, měl za cíl vyřešit problémy s cestováním, které spousta tanků zažívala v extrémních zimních podmínkách (konkrétně na sněhu a ledu). Bohužel cestování po sněhu bylo asi tak všechno, k čemu byl tento tank dobrý, protože vývrtka prakticky znemožňovala jízdu po silnicích.

Tančík vz. 33

Tančík původně navržený českou armádou pro levnou válku, je přímou kopií britských tanků z období po 1. světové válce. Předpokládalo se, že tato novější verze minitanků poskytne v boji určitou taktickou výhodu, nicméně motivací konstruktérů tohoto projektu byla prostá snaha ušetřit peníze, které by šly na stavbu tanků skutečné velikosti. Toto rozhodnutí nakonec vedlo k plýtvání penězi a úsilím, protože 70 vyrobených Tančíků se ukázalo jako velmi neúspěšných.

Tento tank, vybavený pouze dvěma kulomety a slabým pancéřováním, mohl být snadno hlavní konkurencí moderního vojáka se štítem a kulometem M2. Nemluvě o tom, že celé ovládání tanku a všech jeho funkcí bylo složité a mnoho úkonů, jako je řízení a obsluha kulometů, musel řidič vykonávat současně.

Bojový vůz poháněný vrtulí

Tento vynález, oficiálně pojmenovaný Sizaire-Berwickův obrněný vůz, měl za cíl zvládnout manévrování a ježdění v písku. Ve skutečnosti, abychom rychle shrnuli jeho výrobu, výrobci jednoduše připlácli letecký motor na zadní část automobilu, aniž by brali ohled na životnost a výkonnost vozidla. Navíc byl celý motor ponechán odkrytý, zatímco pancéřováním byl vybaven pouze přední kokpit. Lze si představit, jak by to v době války způsobilo vážná zranitelná místa.

F.R. Simms‘ Motor Scout

Koncept z roku 1899 vyvinutý samotným panem Simmsem přišel s kulometem Mark IV Maxim ráže .303, který byl připevněn na přední část motorizované čtyřkolky s pancéřovým štítem na ochranu. Ačkoli byl tento nápad zopakován a použit pro budoucí koncepty, tento konkrétní model se nikdy neprodával, nejspíše kvůli své zranitelnosti a skutečnosti, že pneumatiky nebyly chráněny ani neprůstřelné.

VZ-9 Avrocar

Poslední, ale rozhodně ne poslední, talířový letoun Avrocar z roku 1959 byl vyvinut americkým letectvem jako náhrada za vrtulníky ve studené válce. Poté, co se ukázalo, že je velmi obtížné s ním létat a má malou schopnost dosáhnout životaschopných výšek, byl projekt v roce 1961 zrušen.

Není známo, zda byly podobné projekty zkonstruovány pro vojenské účely, nicméně mnozí tvrdí, že podobné objekty na obloze viděli. Je možné, že armáda nyní zvládla tyto rané konstrukční nedostatky?

Zdroj: hotcars.com