Loď svobody je plovoucí velkoměsto a pojme 100 000 lidí

Freedom Ship (Loď svobody) je pětkrát větší než největší lodě na světě, dlouhá skoro dva kilometry a přepravující 100 000 cestujících.

Toto plavidlo je navrženo jako něco víc než výletní loď, je to obrovské plovoucí město, kde žijí a pracují lidé. Toto obrovské plavidlo by se vydalo na nekonečnou plavbu kolem světa a překonalo by všech sedm moří.

Z Británie by se loď vydala dolů kolem Francie do Středozemního moře, obeplouvala by Afriku a vplouvala do Indického oceánu. Poté by loď obeplouvala Austrálii a směřovala k Číně, načež by se vydala přes Tichý oceán a podél pobřeží Ameriky. Loď Freedom Ship by se zastavovala pouze kvůli zásobám, které by nemohla dodat letadla.

Celá horní paluba lodi je obrovská plochá přistávací dráha pro letadla, na které přilétají a odlétají turisté a stálí obyvatelé. Cestující by cestovali nahoru a dolů po neuvěřitelně až dva kilometry dlouhé lodi na palubním tramvajovém systému.

Z lodi by sem a tam křižovala flotila trajektů, které by lidi odvážely zpět na pevninu. na palubě by byly školy, obchody, nemocnice, tělocvičny, restaurace, vše, co byste očekávali v typickém městě na pevnině.

Vývojáři doufají, že loď bude mít 40 000 stálých obyvatel, 30 000 denních návštěvníků, 10 000 hotelových hostů a 20 000 členů posádky.

Pokud bychom chtěli na lodi bydlet luxusní apartmány s výhledem na vodu by mohly stát až 50 milionů korun. Skromnější jednotky však začínají již od 4 milionů korun.

Loď Freedom Ship by byla jednou z největších umělých staveb, jaké kdy byly postaveny, a zastínila by všechny ostatní lodě na moři. Např. Wonder of the Seas je největší výletní lodí na světě a je pětkrát menší než Freedom Ship.

Ale zatímco spousta těchto neuvěřitelných konceptů se často jen málo zastaví na rýsovacím prkně, pokusů o stavbu lodi Freedom Ship bylo již několik. Poprvé byla navržena v 90. letech a od té doby se přesouvala mezi různými firmami a investory.

Zdá se, že plány jsou stále v aktivním vývoji, ale žádná stavba zatím nebyla zahájena a není jasné, odkud by se vzaly finanční prostředky.

Původně jej vymyslel floridský inženýr Norman Nixon, který zemřel v roce 2012. Roger Gooch, generální ředitel společnosti Freedom Cruise Line International, uvedl, že v roce 2020 doufají, že zahájí stavbu v Indonésii a Singapuru. Zároveň však vyzval investory, aby se přihlásili a pomohli výstavbu financovat.

Zatím však nikdo nezačal stavět. Snad se tak stane v příštích letech.

Zdroj: The Sun, redakce