Byl představen obří koncept nové kontejnerové lodi na dvě různá paliva

Lodě na alternativní paliva se pomalu stávají stále populárnějšími a různé námořní společnosti pravidelně představují návrhy menších i větších plavidel. Jednu z nich právě předvedla společnost Maersk – nová kontejnerová loď bude jednou z prvních lodí této velikosti s duálním pohonem.

Společnost Maersk, která bojuje se společností MSC o obhajobu titulu největšího kontejnerového přepravce v roce 2021, zavede na svých budoucích nákladních lodích motory na standardní paliva s nízkým obsahem síry i na metanol. Očekává se, že tato látka umožní lodní dopravu bez emisí CO2, a společnost MAN bude zodpovědná za přípravu pohonného systému.

Nové, zatím nepojmenované kontejnerové lodě budou postaveny v loděnici společnosti Hyundai Heavy Industries – má jich být osm a první z nich by měly zahájit provoz na začátku roku 2024. Nová třída lodí by měla být nejen ekologičtější, ale také prostornější, v současnosti největší kontejnerová loď ve flotile společnosti Maersk. V tiskové zprávě dánská společnost uvedla, že změny stávající konstrukce přinutily inženýry provést několik vylepšení, aby zajistili pohodlí posádky.

Proto byly obytný blok a navigační můstek přesunuty do přední části lodi. To si následně vyžádalo přepracování dalších prvků, aby se trup vyztužil (umístění prostor pro posádku ovlivňuje pevnost konstrukce). Bylo také nutné vyvinout nová řešení pro záchranné čluny a navigační světla.

Společnost Maersk se chlubí, že nádrže lodi pojmou až 16 000 m3 metanolu, což znamená, že pouze s tímto palivem bude loď schopna plout mezi Asií a Evropou. Kromě toho společnost sází na nejnovější navigační řešení a nový kamerový systém pomůže policistům při manévrování. Bohužel zde nejsou uvedeny žádné podrobnosti, ale víme něco o parametrech nových plavidel na dvě paliva. Konstrukce budou 350 m dlouhé a přes 53 m široké.

Zdroj: Redakčně upravená tisková zpráva společnosti Maersk