Prodavačky začaly zákazníkům u kasy dělat tuto podlou věc. Ti se začínají bouřit
Nakupování je pro mnoho lidí odpočinkem, rozptýlením nebo příjemným časem stráveným o samotě. Jenže v některých případech jim mohou zážitek z nakupování zkazit samotné prodavačky, jež jim vnucují produkty nebo služby, o které nemají zájem. Jiní zákazníci zase chtějí nakoupit co možná nejrychleji, což jim mohou podobné nabídky znemožnit.
Každý z nás už někdy potkal prodavačku, která byla možná až příliš nápomocná. Buď za vámi aktivně chodila po obchodě a nabízela vám kde co, nebo vám začala nabízet zboží či služby až u pokladny. Pokud o žádné zboží nestojíte nebo se jedná o něco, co absolutně nepotřebujete či třeba ani neznáte, může to být nepříjemný až trapný zážitek, kvůli kterému si příští návštěvu v daném obchodě (nebo třeba na benzince) rozmyslíte. To denně zažívají spousta zákazníků, kteří to vyloženě nesnášejí. Mnozí si raději zboží objednávají online. Pokud je to tedy i váš případ, rozhodně v tom nejste sami.

Nepříjemné nabídky prodavaček zákazníky štvou
Pro plno zákazníků je tento způsob prodeje velmi nepříjemný. Někteří jsou dokonce schopni začít se svým oblíbeným obchodům vyhýbat obloukem a chodí raději tam, kde jim nikdo nic nenabízí. To popisuje i žena z Prahy 3, která také přemýšlí nad tím, že začne chodit do jiných obchodů.
„Poslední dobou to zažívám skoro všude. V drogerii, ve svém oblíbeném obchodě i na benzince. Je to nepříjemné, otravné a osobně dost pochybuju, že tímto způsobem něco prodají. Lidi to většinou nezajímá, chtějí prostě jen to, pro co si do obchodu přišli,“ prozradila zákaznice nejmenovaného obchodu, která už je z neustálých nabídek prodavaček rozčílená. „Nejhorší na tom je, že do některých obchodů chodím každý den a oni mi stejně pořád nabízejí ty samé věci i když ví, že je nechci.“
Jenže spousta zákazníků nátlaku prodavaček podlehnou a koupí i to, co nepotřebují. Je jim trapné nabídku odmítnout, někdy také nechtějí zdržovat další zákazníky ve frontě. Kupovat něco, co nechceme, však také není správné řešení. Je ale možné, že právě to může být jeden z cílů tohoto prodeje – nabízet zákazníkům zboží, které jim bude trapné odmítnout.
„Stává se mi to ve dvou mých oblíbených obchodech a vadí mi to, ale mají tak nízké ceny, že jinam chodit nebudu. Jsem introvert a mám problém říkat ‘ne’, takže se někdy musím psychicky připravovat, než jdu k pokladně,“ popisuje zákaznice z Pardubic.
Prodavačky za to nemohou, je to jejich náplní práce
Skutečnost je ale taková, že i když se některým zákazníkům nabízení produktů a služeb nelíbí, prodavačky za to nemohou. Ve většině případů to dělají, protože musí. Nadřízený prodavačkám může dát za úkol, že musí za jeden měsíc prodat určitý počet kusů nějakého výrobku, a pokud to neudělá, může přijít o prémie nebo ještě hůř, zaměstnavatel může usoudit, že nedokáže plnit svou náplň práce.

Zákazníkům však vadí, že prodavačky nabízejí někdy i to, co daný obchod ani nemá v nabídce. Příkladem může být nabízení dobití kreditu či koupi stíracích losů v obchodě s oblečením. Zákazníci mohou často narazit na nabízení výrobků také na čerpacích stanicích, drogeriích a v menších obchodech.
Proč prodavačky nabízejí zákazníkům zboží na pokladně?
Tohle jsou nejčastější důvody, proč prodavačky nabízejí zákazníkům zboží nebo služby:
- Snaha zvýšit tržby, plnění prodejních cílů společnosti.
- Prodejci se snaží u zákazníka vyvolat impulzivní nákupy.
- Využití čekací doby při skenování nákupu.
- Snaha představit zákazníkům novinky.
Až se vám to příště zase stane, nezapomeňte, že je to možná nepříjemné i samotné prodavačce, ale zkrátka je to její povinnost.