Ferrari není jen pro milionáře: Kousek za hranicemi koupíte rudý kabriolet v perfektním stavu za cenu Octavie
Pro většinu z nás je Ferrari synonymem luxusu, rychlosti a nedostupnosti. Kdo by si představil, že by mohl vlastnit Ferrari za cenu, kterou dnes zaplatíte za dobře vybavenou Octavii? Právě teď se ale v nedalekém Německu prodává jeden vzácný exemplář – Ferrari Mondial 3.2 Cabrio, a to za cenu 31 900 eur, tedy přibližně 798 000 korun. Je to částka, která se pohybuje v podobné cenové relaci jako například Octavie. Co tedy toto Ferrari nabízí a proč je tak cenově dostupné?
Poslední 2+2 Ferrari s motorem uprostřed
Ferrari Mondial, představené světu v roce 1980, patří mezi méně oblíbené modely značky. Mnohými je to vysmívaný model, kterému se přezdívalo „Ferrari pro chudé“, avšak tento vůz rozhodně není špatný. Byl totiž posledním modelem Ferrari s uspořádáním 2+2 a motorem umístěným uprostřed. Toto koncepční řešení je dnes u sportovních aut raritou, ale ve své době nabízel Mondial perfektní jízdní vlastnosti. Když připočítáme ikonický design od Pininfariny, jeho linie zůstávají atraktivní i po více než 30 letech od premiéry.
Ferrari Mondial si vypůjčil svůj název od závodního speciálu 500 Mondial z 50. let. Právě toto jméno podtrhuje jeho sportovní kořeny a dědictví značky. V roce 1985 se představil model Mondial 3.2 Cabriolet, což byla vylepšená verze s výkonem zvýšeným na 270 koní. Tento konkrétní model, který je nyní k dispozici na prodej, má 3,2 litrový osmiválcový motor, který umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy. Na svou dobu šlo o velmi solidní výkon, který Mondialu dodal na atraktivitě.
Design, který osloví
Ferrari Mondial 3.2 Cabrio, o kterém je řeč, je skutečným sběratelským klenotem. Byl vyroben v roce 1987 a od té doby najel pouhých 22 424 kilometrů. Na první pohled zaujme svou klasickou červenou barvou a ikonickými designovými prvky, jako jsou vyklápěcí světlomety, pětipaprsková kola a kulatá zadní světla. Mondial také poskytuje relativně prostorný interiér s ergonomicky uspořádanou palubní deskou, což je u sportovních vozů s motorem uprostřed spíše rarita. Díky tomu má řidič dobrý výhled a jízda je pohodlná.
Zajímavostí je, že tato verze měla design od legendární společnosti Pininfarina, zatímco jeho předchůdce navrhoval Bertone. Oproti předchozím verzím Mondialu byl model 3.2 osvěžen modernějšími nárazníky, které ladily s barvou karoserie. Vůz byl rovněž vybaven brzdovým systémem ABS, což zajišťovalo lepší bezpečnost a stabilitu při vysokých rychlostech.
Perfektní jízda a praktické řešení
Mondial byl často považován za ‘rodinný vůz mezi sportovními auty,’ což vzbuzovalo smíšené reakce. Avšak jeho 2+2 uspořádání s motorem uprostřed nabídlo i něco navíc. Zadní sedadla sice nejsou pro dlouhé cesty nejpohodlnější, ale na kratší vzdálenosti poskytují dostatečný komfort. Navíc dlouhé dveře a široký úhel otevírání usnadňují přístup na zadní sedadla, což je velké plus.
Další praktickou výhodou je zavazadlový prostor. Ačkoli se nejedná o rodinný kombík, Mondial nabízí dostatek místa pro dvě osoby na víkendový výlet. Jen pozor na to, že kufr je umístěn za motorem, což může způsobit přehřívání přepravovaných věcí.
Legendární zvuk a jízdní vlastnosti
To, co však Ferrari Mondial činí opravdovým zážitkem, je jeho osmiválcový motor. Systém vstřikování Marelli a výkon 270 koní zajišťují okamžité reakce a burácející zvuk, který potěší každého milovníka rychlých vozů. Řazení je manuální, což přináší další vrstvu autenticity a pocitu kontroly nad tímto legendárním strojem.
I přes své stáří nabízí Mondial skvělé jízdní vlastnosti. Nezávislé zavěšení kol a vylepšená aerodynamika činí z tohoto vozu skvělého společníka pro dynamickou jízdu. Řízení je citlivé a přesné, a přestože nemá posilovač řízení, jízda je komfortní a dobře vyvážená. A jakmile jednou usednete za volant, rychle si zvyknete na potenciál, který vůz nabízí.
Ferrari Mondial 3.2 Cabrio je možná jedním z méně ceněných modelů značky, ale rozhodně ne neprávem. Nabízí mix praktičnosti, výkonu a tradičního italského designu, který je stále velmi atraktivní. Za cenu okolo 800 000 korun je tento vůz nejen přístupný, ale také cennou investicí do automobilové historie.
Zdroj: mobile.de, kgfclassiccars.co.uk, ferrari.com, garaz.cz
[seznam-ads id="63251"] [seznam-ads id="63250"] [seznam-ads id="64854"] [seznam-ads id="64868"]