Zavádění technologií umělé inteligence na úkor lidských pracovníků. Reorganizace ve společnosti Google, některá pracovní místa nahradí umělá inteligence

Reklamní nástroje, které společnost Google v květnu oznámila obohacené o funkce umělé inteligence, mají pozitivní ohlasy, protože eliminují potřebu specializovaných obchodních pozic.

Zintenzivněné výzkumné a vývojové aktivity v oblasti technologií AI, které Google zavedl v rámci konkurenčního boje s OpenAI, by mohly být brzy dobře využity i v samotné společnosti Google, a to ve snaze optimalizovat a zefektivnit některé procesy a činnosti, píše portál HWupgrade.

Zavádění technologií umělé inteligence na úkor pracovních míst totiž možná již probíhá v rámci společnosti Google, a to zejména v divizi prodeje reklamy. V kancelářích Mountain View probíhá strategie „konsolidace zaměstnanců, včetně možného propouštění, a to přeřazením zaměstnanců ve velkém obchodním oddělení, které dohlíží na vztahy s velkými inzerenty“.

K tomu by došlo proto, že některé pracovní pozice se staly fakticky nadbytečnými poté, co byly nahrazeny nástroji umělé inteligence. Hluboká restrukturalizace byla ostatně oznámena již minulý týden, kdy se sešlo vedení celého oddělení Google Ads.

Koneckonců Google již v květnu oznámil „novou éru reklam poháněných umělou inteligencí“ s „konverzačním prostředím v přirozeném jazyce v rámci Google Ads, které je určeno k rychlému spuštění kampaní a zjednodušení reklam ve vyhledávání“. Společnost Google tehdy vysvětlila, že tento nástroj s umělou inteligencí projde webové stránky a na základě obsahu, s nímž se setká, vygeneruje klíčová slova, názvy, popisy, obrázky a další relevantní a účinné prvky, čímž se konverzace Google Ads fakticky změní v jakýsi hybrid mezi designérem a obchodním expertem.

Za současného stavu je stále nutný lidský zásah při schvalování obsahu, ale případné změny reklamy v průběhu jejího zveřejnění jsou ponechány zcela na strojích. Konkrétně se jedná o mechanismus, který přizpůsobuje inzeráty, optimalizuje jejich výkonnost, výsledkům A/B testů a včas provádí změny: činnost, která by byla rozhodně časově náročná, kdyby ji měl provádět člověk, a který by v žádném případě nemohl mít stejnou reaktivitu jako stroje. Je zřejmé, že výhodou je nejen efektivnější reklamní mechanismus, ale také vyšší ziskové rozpětí příjmů z reklamy: nástroje mají nízké provozní náklady, protože vyžadují jen malý dohled zaměstnanců.

Podle informací si nástroj Google Performance Max od jeho uvedení na trh osvojuje stále více inzerentů, čímž odpadá nutnost úzké spolupráce s velkými klienty, kteří se specializují na prodej reklamy v určitých vlastnostech společnosti Google, jako je např. vyhledávací stránka.

Z průzkumů vyplývá, že v loňském roce se tímto typem činnosti zabývalo asi 13 500 pracovníků Googlu, což je téměř polovina celé reklamní divize Googlu, která čítá asi 30 tisíc osob. Reorganizace se nemusí nutně týkat všech a ti, kterých se týká, nebudou nutně propuštěni, ale mohou být přeřazeni na jiné pozice. Očekává se, že Google oznámí rozsah reorganizačních opatření v lednu.

Zdroj: HWupgrade