Seznamte se s Atianou, první španělskou AI modelkou, která vydělá i 250 tisíc měsíčně!

Aitana je 25 letá žena z Barcelony s růžovými vlasy. Každý týden dostává od celebrit soukromé zprávy, kde ji zvou na schůzky. Má to ale jeden malý háček – tato modelka není skutečná.

Aitana je modelka vytvořená umělou inteligencí (AI) a první taková modelka svého druhu ve Španělsku.

Rubén Cruz, její tvůrce a zakladatel agentury The Clueless, procházel těžkým obdobím, protože neměl mnoho klientů. Rozhodli se proto vytvořit vlastní influencerku, kterou by mohli využít jako modelku pro značky, které se na ně obrátily.

Vytvořili Aitanu, výstřední 25letou ženu s růžovými vlasy z Barcelony, jejíž fyzický vzhled je blízký dokonalosti. Virtuální modelka může vydělat až 250 tisíc korun za měsíc. Podle jejích tvůrců se ale částka průměrně se pohybuje okolo 75 000 Kč.

Aitany rozmanitý příjem

Za jednu reklamu vydělává něco přes 1000 eur, tedy zhruba 25 000 korun, a nedávno se stala tváří firmy Big, společnosti vyrábějící sportovní doplňky. Jako by to nestačilo, fotky sebe sama v prádle nahrává na platformu Fanvue, podobnou OnlyFans.

Během několika málo měsíců se jí podařilo získat více než 121 000 sledujících na Instagramu a její fotky získávají tisíce zhlédnutí a reakcí. Dokonce dostává soukromé zprávy od celebrit, které si neuvědomují, že není skutečná osoba. „Jednoho dne napsal známý latinskoamerický herec, jestli s ní může jít ven. Tento herec má asi 5 milionů sledujících a někteří z našeho týmu sledovali jeho televizní seriál, když byli děti,“ řekl Cruz. „Neměl tušení, že Aitana neexistuje,“ dodal.

Jak oživit umělou inteligenci?

Každý týden má tým agentury schůzku, na které vytváří život Aitany. Rozhodují, co bude dělat během týdne, která místa navštíví a které fotky vytvoří, aby nasytila své fanoušky, kteří o ní chtějí vědět více. Všechno je to jen umělá inteligence a designéři, kteří pomocí Photoshopu umožní modelce strávit víkend v Madridu, například.

„V prvním měsíci jsme si uvědomili, že lidé sledují životy, ne obrázky. Jelikož není naživu, museli jsme jí dát trochu reality, aby k ní lidé mohli nějakým způsobem k ní mohli přilnout. Museli jsme začít vyprávět příběh,“ říká grafický designér.

Proto Aitana, na rozdíl od běžných modelek, jejichž osobnosti jsou obvykle skryté, aby mohly být „prázdným plátnem“ pro designéry, má velmi výraznou „osobnost“. Byla vytvořena jako nadšená sportovkyně, rozhodná a s komplexním charakterem. Na svém webu se sama popisuje jako společenská a pečující.

Další modelka

Aitana byla tak úspěšná, že její tvůrci již vytvořili druhý virtuální model jménem Maia, která je „trochu více plachá“.

Jména modelek nebyla vybrána náhodně, obě obsahují zkratku pro umělou inteligenci (AI).

Výrobna personalizovaných modelek?

Agentura byla zaplavena žádostmi od značek, které chtějí svou vlastní personalizovanou modelku. Značky chtějí, aby taková modelka reprezentovala jejich značku, a zároveň se jim líbí, že s AI modelkou nebude problém s pravidelnou tvorbou a s případným ,,propuštěním“. Firmy také zajímají úspory, protože modelky jsou docela nákladná záležitost. Například Kim Kardashian si vydělá za instagramovou fotografii milion eur (25 milionů korun)!

Agentura věří, že to může pomoci malým firmám, které si nemohou dovolit velké reklamní kampaně.

Nicméně, tato iniciativa má také své kritiky. Mnozí se obávají, že nerealistická dokonalost modelů by mohla ovlivnit mladší generaci. Mohla by být posedlá dosažením dokonalosti.

Zdroj: Euronews