Coca-Cola vytvořila nový nápoj s pomocí umělé inteligence
Coca-Cola uvedla na trh nápoj vytvoření pomocí AI, čímž se připojila k rostoucímu seznamu společností v potravinářském průmyslu, které spoléhají na technologii pro výzkum a vývoj. Coca-Cola Y3000, jak byl nápoj nazván, byla podle tiskové zprávy z 12. září „vytvořena“ s umělou inteligencí a má evokovat chutě roku 3000.
Coca-Cola není zdaleka jedinou společností, která do svých receptur začlenila umělou inteligenci. Další potravinářškí giganti, včetně pivovarů a cukrářů, také nechali AI, aby pomáhala v potravinářské laboratoři, uvádí web QZ.
Umělá inteligence byla aplikována v řadě oblastí potravinářského průmyslu, včetně snižování odpadu, řízení zásob a předpovídání poptávky po produktech. Společnosti KFC a Taco Bell, pod mateřskou společností Yum!, začaly používat strojové učení na začátku tohoto roku ke správě objednávek svých produktů.
Chuť roku 3000
Coca‑Cola zve fanoušky, aby si představili, jak chutná a jak bude vypadat budoucnost. Coca‑Cola® Y3000 Zero Sugar byla vytvořena společně s lidskou a umělou inteligencí díky pochopení toho, jak si fanoušci představují budoucnost prostřednictvím emocí, aspirací, barev, chutí. Podněty fanoušků z celého světa v kombinaci s poznatky získanými z umělé inteligence pomohly inspirovat Coca‑Colu k vytvoření jedinečné chuti Y3000, uvádí web The Coca‑Cola Company. Jak ale nápoj chutná? Podle některých je sladký jako bonbón, stejně, jako vyhlídky na budoucnost.
Nabídka s nulovým obsahem cukru bude k dispozici po omezenou dobu na vybraných trzích včetně Spojených států, Kanady, Číny, Evropy a Afriky.
zdroj: The Coca‑Cola Company, QZ
[seznam-ads id="63251"] [seznam-ads id="63250"] [seznam-ads id="64854"] [seznam-ads id="64868"]