Podle Petra Vaněčka umělá inteligence se zákazníky komunikuje lépe než živý člověk
Umělá inteligence proniká do stále většího množství oborů. Medicíny, stavebnictví, průmyslu i obchodu. Dokonce se ukazuje jako velmi efektivní při prodeji automobilů. Společnosti AURES Holdings provozující sítě autocenter AAA AUTO, Mototechna v České republice, na Slovensku a v Polsku, Auto Diskont a Driverama dokonce razantně zvýšila prodeje.
Chytrý program automobil vykoupí, nacení i prodá. V podstatě zvládne veškeré úkony, které s ním jsou spojené, a nahradí tak hned několik pracovních míst. Společnost, která do vývoje nástrojů využívající umělou inteligenci investovala stovky milionů korun, si tak mne ruce. Vložená investice se jí rychle vrací.
Prodeje trhají rekordy. I díky umělé inteligenci
Nechme ale hovořit čísla. Od letošního ledna do dubna holding prodal neskutečných 35 tisíc vozů, což je nejvíce za první čtvrtletí za posledních 32 let. Tento úspěch lze mimo jiné přičíst i využití technologických inovací, především nasazení umělé inteligence v marketingu a komunikaci se zákazníky. „Na strojovém učení je například postavená technologie na výkupu vozidel, do které jsme investovali stovky milionů korun,“ říká Petr Vaněček, CEO společnosti AURES, který je zodpovědný za digitalizaci a inovace. „Technologie třeba určuje, pro který trh, na kterém působíme, je konkrétní auto nejlepší vykoupit,“ dodává.
AI v zákaznickém centru
Za vůbec nejrevolučnější inovaci v oblasti digitálních technologií Petr Vaněček vnímá nasazení umělecké inteligence do zákaznického centra. Zde má přitom mnohem lepší výsledky než ti nejlepší pracovníci. Podle Petra Vaněčka jen zhruba 4 hovory ze sta končí u skutečného operátora, který odpovídá jen na specifické otázky. Ostatní se tak mohou věnovat komplexnějším úkolům. Výsledkem je větší počet oslovených zákazníků i více vykoupených vozů. I proto v AAA šlapou do AI intenzivněji než kdykoliv před tím. „AI umí ale i napsat text inzerátu stejně jako vytipovat vhodný inzerát,“ pokračuje spoluředitel Petr Vaněček. I když je prý AI levnější než pracovní síla, nemají se prý zaměstnanci o svá pracovní místa bát. Úkolem technologií není je nahradit, ale usnadnit jim práci,“ uzavírá.