Svět se zbláznil: Šílený doplněk od Apple se vyprodal za pár dní
Psalo se 11. listopadu a Apple se vytasil s novým doplňkem k telefonu, který vytvořil jakousi vlnu hysterie. Jednak to bylo z důvodu množství. Do prodeje totiž šel pouze omezený počet kusů a k dostání byl jen na vybraných Apple Storech. Druhým faktem bylo to, že to je doplněk od značky Apple, což jak se ukazuje, je pro mnohé uživatele mnohem důležitější faktor než přímá praktická využitelnost.
Limitovaný kousek s názvem Iphone pocket vyvolal absolutní pobláznění. Například v USA se rozprodal během pár hodin a globálně se vyprodaly všechny zásoby během několika dní. Sociálně sítě byly okamžitě zaplavené fotografiemi, na kterých noví vlastníci pózovali s doplňkem, který ovšem obecně budil i značné rozpory. To ale neodradilo mnoho lidí, aby postávali dlouhé chvíle před obchodem, protože tento doplněk zkrátka museli mít. Ponožka se prodávala ve dvou verzích a autorem designu je módní dům ISSEY MIYAKE.
Marketing versus reálná hodnota

Samozřejmě se ihned začaly objevovat první ohlasy, které ale byly spíše negativní. Lidé přirovnávali Iphone pocket k předražené ponožce. Další vyjadřovali pochybnosti o textilu, který prý není vůbec ochranný. A k vidění byly i komentáře, kde se lidé strefovali přímo do Applu, protože to podle nich je jen demonstrace značky, která postrádá smysluplnost.
Je tedy evidentní, že v tomto případě se pole rozdělilo na dva tábory. Ten první jsou pravověrní uživatelé Apple produktů, kteří vůbec neřeší, jestli je nový produkt k něčemu dobrý, zda bude mít dlouhodobé využití nebo jestli se vůbec vyplatí. Ti si vše kupují prostě jen proto, že je to Apple, takže to zapadá do jejich celkového obrazu. Podporuje to jejich identitu. K nim lze přiřadit i tvůrce na sociálních sítích, kteří to využijí zase pro svůj byznys.
Druhou skupinou jsou prakticky smýšlející jedinci. Ti vidí v novém Iphone Pocketu pouze prodlouženou ponožku, která mobil nijak nechrání, nemá žádné další využití a je jednoduše nesmyslně drahá, protože tohle dokáže uplést i jejich babička. Těžko pak říct, kolik z těchto lidí tu kritiku myslí vážně, anebo jde jen o závistivce, kteří si to nemohou dovolit.
Není to první kontroverzní doplněk
Určitě si vzpomínáte na dobu covidu, kdy všichni byli doma a nové věci se jen těžko prodávaly, protože lidé nesměli do ulic. To ovšem nezastavilo Apple, aby na trh uvedl svůj „unikátní“ hadřík. V reálu šlo totiž o naprosto běžný mikrovláknový hadřík, který ale nesl cejch Apple. Ten navíc neustále tvrdil, že jde o speciální materiál, který je vhodný pro Pro Display XDR. A snad i to způsobilo, že se hadřík velmi rychle vyprodal a čekací lhůta na jeho koupi byla později až 10 týdnů.
Další specialitou Applu se stalo magnetické pouzdro na platební karty. Do prodeje šlo za 1 590 Kč, což okamžitě vzbudilo pozornost. Realitě nepomohly ani stížnosti, kdy se lidé obraceli na Apple s kritikou, že se jim peněženka ztratila. Při prudším pohybu se totiž mohla kapsička velmi snadno odpojit. Nicméně tady došlo na reakci. Apple později vydal vylepšenou verzi, nicméně ta předešlá byla hojně kritizována.

Nejdražší kolečka na světě. Přesně tak se označoval další přešlap od Applu, který v roce 2020 uvedl na trh kolečka k Macu Pro. Prodávala si za 20 000 Kč, což rozesmálo nejednoho pracovníka IT. Navíc se kolečka netěšila nijak zvlášť vysoké funkčnosti a neměla zabudovanou brzdu.
Nakonec si můžeme uvést už jen příklady dalších absurdně drahých doplňků, které veřejnost spíše kritizovala. Za zmínku stojí kožený držák s cenou 1 590 Kč, kožené pouzdro na telefon za 1 990 Kč, vysokofrekvenční kabel na nabíjení s cenou až 4 500 Kč a mohli bychom pokračovat i dál. Celkově je tedy vidět, že Apple se nebojí být kontroverzní a je si velmi dobře vědom, jaké má publikum. Ačkoliv přišel s něčím nepraktickým, tak se vždy potvrdilo, že sázka na identitu je jistota.
A co teprve až jednou přijde něco od Applu a bude toi praktické?
Zdroje: Macrumors