Tento elektrický člun doslova létá nad vodou
Švédská společnost Candela představila svůj nový elektrický člun s technologií hydrofoil, která mu umožňuje létat nad vodou, a to s tichostí. K dispozici jsou také dvě kabiny a 8 míst k sezení, píše server Yahoo.
Švédská společnost Candela, která se specializuje na elektrické čluny, před několika dny představila svůj nový elektrický ponorný motor C-Pod. Tento stroj vyvolal senzaci.
Nový motor C-Pod je jen jedním z prvků zcela nové lodi. Po elektrickém člunu C-7, který byl vyroben v malém počtu kusů, se společnost Candela chystá postavit první velkokapacitní model C-8, který můžete vidět níže v grafickém zpraování.
Revoluce v námořním odvětví
Stroj je vybaven vrtulovým torpédem spojeným s křídly, která zvedají člun nad vodní hladinu. Tato technologie má několik výhod, včetně mnohem stabilnější navigace (neovlivněné vlnami) nebo menšího hluku.
Foto: Candela
Vedení společnosti Candela je již nyní přesvědčeno o úspěchu modelu C-8, jak se vyjádřil generální ředitel Gustav Hasselskog pro server Yahoo: „S novým modelem C-8 posouváme technologii na další úroveň a zároveň se zaměřujeme na výrobu lodi, která má veškerý komfort, který byste očekávali, a navrhujeme ji pro efektivní sériovou výrobu.“
Hasselskog mluví o pohodlí, protože C-8 bude nejen technologická loď, ale zaměřuje se na klientelu, která očekává produkt na určité úrovni. K dispozici tak bude osm míst k sezení, prostorné lehátko a kajuty s lůžky pro dva dospělé a dvě děti, včetně sprchy a toalety.
Foto: Candela
V tomto duchu se nese i nová výzva společnosti Candela, jak sdělil manažer PR a komunikace Mikael Mahlberg: „Naším cílem je prodat tisíce lodí C-8 a myslíme si, že to bude první elektrická loď, která má potenciál prodejnější než lodi se spalovacím motorem, a to v prémiové třídě. Loď je plná senzorů a analyzuje vztlak mnohokrát za sekundu, takže dochází k průběžným mikrokorekcím. I při vlnách pluje loď vždy naprosto rovně, bez jakýchkoli otřesů.
Při rychlosti 16 uzlů (29 km/h) se C-8 zvedá nad hladinu a může tak dosáhnout rychlosti 30 uzlů. Baterie s kapacitou 44 kWh umožňuje dojezd přibližně 94 km a lze ji dobít za dvě hodiny pomocí třífázové nabíječky. Navigace a ovládací prvky jsou umístěny na 15,4″ dotykovém displeji. Všechny tyto prvotřídní vlastnosti jsou drahé, i když cena není daleko od podobných běžných lodí: v přepočtu kolem 7 500 000 Kč bez daně.
Zdroj: Yahoo.com