Šéf používá při každém pohovoru stejný dvoufázový test „důvěry“ a nepřijme nikoho, kdo jím neprojde
Manažeři přebírají obrovskou zodpovědnost za celou společnost a mají spoustu důležitých úkolů, které musí zvládnout bez větších potíží. Jednou z takových povinností může být i přijímání nových zaměstnanců, což nemusí být vždy snadné. Jeden šéf nejmenované společnosti se rozhodl, že každý zaměstnanec projde testem, který nakonec rozhodne, jestli bude přijat.
Každá společnost si přeje mít ty nejlépe kvalifikované zaměstnance, kteří budou pro jejich firmu přínosem. Často nezáleží pouze na vzdělání a zkušenostech, ale i na tom, jaký je člověk týmový hráč, jestli je empatický a dokáže řešit úkoly i pod stresem. Ne vždy je ale jednoduché takového zaměstnance najít, proto si manažeři a zaměstnavatelé někdy vytvoří vlastní systém, který jim pomůže najít toho nejlepšího zaměstnance pro jejich firmu. Jedním z nich je i šéf, který na každém pohovoru používá dvoufázový test důvěry, kterým musí zájemce o práci projít. V opačném případě nebude do společnosti přijat.

Obyčejný test toho o člověku hodně prozradí
Šéf společnosti zaměřené na vývoj softwaru nepřijme nikoho, kdo neprojde jeho testem. Ten přitom není nijak zvlášť těžký a člověk pro něj nepotřebuje mít žádné speciální znalosti. Dokáže toho ale hodně prozradit o daném člověku, který o práci usiluje. Zajímavostí ale je, že člověk na pohovoru vůbec nemusí tušit, že byl nějakému testu podroben.
První úkol zahrnuje obyčejné otázky, kde se ptá například na to, kolik je 27 krát 32, nebo se třeba zeptá, jak se píše nějaké slovo. Pak se ještě zeptá, jak moc si ve svých odpovědích zájemce věří. Manažer vysvětlil, že mu vůbec nezáleží na tom, jestli daný člověk vypočítá příklad správně, zajímá ho hlavně to, jaký má dotyčný přístup.
Ptají se manažera na zbytečná vysvětlení, nebo se rovnou zeptají, zda mohou použít kalkulačku? Právě to podle něj může vypovědět o mnoha věcech. Šéf firmy vysvětlil, že v IT oboru je vysoká fluktuace a je důležité, aby pracovníci uměli být sebevědomí, samostatní a rychle řešit problémy.
Kdo neprojde testem s hrnkem, ten nebude přijat
Druhý test se může zdát velmi snadný na to, aby rozhodl o přijetí nějakého zájemce o práci. Šéf IT společnosti se jím ale řídí při každém pohovoru a pokud člověk testem neprojde, nebude do společnosti přijat.
Úkol každého zaměstnance zahrnuje hrnek. Každému uchazeči bude během procházky po firmě během pohovoru v zaměstnanecké kuchyňce nabídnut šálek kávy nebo čaje takovým způsobem, že ho nebude moct odmítnout. Následně se s uchazečem vrátí zpět do místnosti, kde probíhá pohovor. Šéf vždy sleduje, jak se zájemce zachová ve chvíli, kdy se pohovor chýlí ke konci. Je pro něj důležité, jestli daný člověk bude chtít jít zpět do kuchyňky. Pokud to zájemce neudělá a nechá hrnek ležet na stole v zasedací místnosti, neprošel testem šéfa společnosti a do společnosti nebude přijat.

Tento test se může mnohým zdát jako poměrně krutý, protože zájemce jinak může být perfektním uchazečem o danou práci, který má spoustu cenných zkušeností a kvalifikace. Podle šéfa se ale člověk může během práce všechno naučit a stejně tak i získávat nové dovednosti, ve skutečnosti tedy záleží hlavně na jeho přístupu ke kolegům i společnosti. A pokud si svůj hrnek neuklidí, pak jednoduše není vhodným kandidátem o práci v jeho společnosti.