Bezdrátová sluchátka už nemusí stát tisíce. V Alze se prodávají i pod 500 Kč
Žádné dráty, pohodlí a komfort. To přesně přinesly v roce 2016 Apple AirPods, které odstartovaly vlnu byznysu s bezdrátovými sluchátky. Následně se rozšířila nabídka a celý svět si mohl dopřát luxus poslouchání hudby a telefonování, aniž by musel držet cokoliv v ruce. Zatímco Apple si nadále drží svou cenovou politiku a jeho sluchátka stojí několik tisíc, tak konkurence se zaměřila na nižší hladinu. Můžete tak najít sluchátka i pod 500 korun, které vydrží stejně dlouho.
Je to už 9 let, kdy na svět přišly první AirPody, takže v roce 2016 se pod stromečkem hojně objevovaly malé krabičky, ve kterých ale nebyl šperk. Byla tam bezdrátová sluchátka od Applu. Novinka, která v následujících letech zaplavila trh a inspirovala desítky dalších společností, aby připravily i své verze. První sluchátka se prodávala v rozmezí 4 500 – 5 000 Kč. Jednoduše se spárovala s telefonem, měly stabilní připojení, a na tehdejší dobu je zdobila i solidní výdrž baterie. Dnes už Apple nabízí tři verze svých sluchátek v různých cenových relacích. Základní verze AirPods stojí od 3 500 Kč. Typ, který dokáže potlačit okolní hluk, už je k sehnání kolem 5 000 Kč. Nejmodernější verze AirPods Pro pak začíná na 6 000 Kč.
Více značek = Nižší ceny
První dva roky bezkonkurenčně patřily Applu, protože kvalita jejich sluchátek byla nedostižná. Až v době covidu velké firmy jako Samsung, Sony, Xiaomi nebo Huawei podnikly masový nálet na trh se svými sluchátky, která měla lepší baterii, stabilní připojení a uměla také potlačit okolní hluk. Dnes už jde o standardní doplněk, který mnohdy kupujeme i svým babičkám, které tak mnohem lépe slyší televizi. Důvodem je cenová politika, která zajistila, že dnes se dají pořídit sluchátka i za 500 Kč a méně, aniž by člověk nějak musel rapidně řešit kvalitu.

Jelikož se také měnily potřeby zákazníků, tak se s tím měnila i cena sluchátek. Ne každý už potřeboval tu největší kvalitu, nebo na ni zkrátka neměl. A proto si na trhu začaly své místo hledat i menší firmy, které přinášely své varianty, které měly sice menší kvalitu, ale byly cenově dostupnější. Proto se tomuto trendu snažily vyrovnat i velcí hráči. Dokonce i Sony dnes nabízí bezdrátová sluchátka, která jsou pod tisíc korun, což je například u Applu nepředstavitelné. A před letošními Vánoci byly k dostání sluchátka Phillips, které se i díky slevě dostaly pod 500 Kč.
Až 26 hodin poslechu bez nabíječky
Dalším bonusem jsou distribuční kanály. Už není nutné koupit sluchátka jen na oficiálních stránkách prodejce, ale dnes už lze jejich produkty najít u Alzy, Datartu, Planea i jiných e-shopů s elektronikou. Jsou ale také k nalezení v Lidlu. Díky tomu je už naprosto běžně dostupná dostačující kvalita sluchátek pro podcasty, telefonní hovory i běžný poslech. Možná budete muset řešit problém slabších basů a menší dynamiku, ale mnoho z lidí tyto problémy vůbec neřeší a ani neví, že by to řešit mohly. Protože je základní pravdou, že dnes hledí především na cenu.

A co za takovou cenu tedy skutečně dostanete? Baterie sluchátek vydrží až 6 hodin a s pouzdrem až 20 hodin bez dalšího nabití, což není vůbec špatné. Pokud jde o potlačování okolního hluku, tak jsou taková sluchátka spíše méně efektivní, což je ale vzhledem k ceně pochopitelné. Na druhé straně to telefonním hovorům nijak nevadí, pokud nejste zrovna na rockovém koncertě. Hůře může fungovat mikrofon, u kterého lze evidovat horší srozumitelnost v rušném prostředí. Náročnější uživatelé si zkrátka asi určitě připlatí.
A technologie se posouvá, takže nás čeká i další výdobytky moderní doby. Dále se pracuje na zlepšení zvukových kvalit při menší spotřebě energie. Také chytrost sluchátek se bude zlepšovat díky AI, která zajistí, že se přizpůsobí okolí. Již je v plánu i spoustu nových tvarů sluchátek, které se lépe přizpůsobí uším a i nadále budou levnější modely přebírat funkce vyšších tříd.
Zdroje: Alza, Apple, Future Marketing Sights