Lhůta uplynula 24. července. Kdo nesplnil požadavky, dostane od banky zásadní dopis. Doporučujeme rychle reagovat
Dávejte si pozor na zprávy, které vám vaše banka posílá. Může jít o zásadní změny ve využívání bankovního účtu. Pokud na ně nezareagujete a nepročtete si potřebné informace, které vám banka dá k dispozici, můžete pak být nemile překvapeni, že vás sama převedla do nového tarifu. Kvůli tomu už se nedostanete ke službám, které jste si s bankou odsouhlasili, a hrozí vám zrušení účtu. Pojďme si říct více.
Zákaznický servis bank je stále sofistikovanější a následuje moderní trendy. To například znamená, že komunikace od banky už dávno neprobíhá jen dopisem a schůzkou na její pobočce. Kontrolujte si telefon, e-maily, ale i zprávy v internetovém bankovnictví.
Jak se vyvarovat problémům s bankou
Komunikovat s bankovní společností, u které jste si sjednali účet, je bohužel občas nutnost, ať se nám to líbí nebo ne. Výhodou ale je, že pokud ze strany banky dochází k menší či větším změnám, vždy o tom své klienty dopředu informuje. K tomu obvykle využívá několika způsobů, které zajistí, že se informace ke klientovi dostane.

Prvním krokem bývá e-mail, který může, ale spíše nemusí být podpořen dopisem do schránky. Také klientům přijde zpráva do internetového bankovnictví, takže je dobré se do něj například přes mobilní aplikaci jednou za čas podívat. Většinou jde o zprávy, že se mění obchodní podmínky, přibyde nějaký nový produkt nebo se mění úrokové sazby u spořicích účtů.
A pokud jde o zásadní oznámení, které například kompletně mění váš účet a převádí všechny služby do nového tarifu, pokusí se klienty banka kontaktovat telefonicky. To zejména v případě, že klient nijak jinak nereaguje na nutnou výzvu.
Co je internetové bankovnictví
Internetové bankovnictví je současným fenoménem, který se těší velké oblibě. Platby jsou rychlejší, jednodušší, po ruce máte okamžitý přehled a přes internetové bankovnictví můžete využívat další služby vaší banky (například si brát úvěr, u některých bank i vrácení zaplacené částky a její opětovné splacení pomocí měsíčních splátek, aj.) nebo s ní komunikovat. Banky tyto služby v průběhu let samozřejmě zkvalitňují a aktualizují. To znamená, že občas dojde k plánované odstávce aplikace kvůli údržbě nebo banka musí kompletně změnit celý systém, aby mohla dále nabízet ty nejlepší služby.

Nepřicházejte zbytečně o účet v bance
Jednu ze zásadních změn pro své klienty zavedla Komerční banka. Převádí své klienty pod nové bankovnictví KB+. Na tomto převodu pracuje už od roku 2024, ale někteří klienti se ke změně dosud nepřihlásili, a to ani po opakovaných urgencích. Týkalo se to 190 klientů, kterým byl stanoven poslední termín pro přechod na KB+ do 24. 7. 2025.
Nejde přitom jen o novou aplikaci internetového bankovnictví, do které se klienti musí přihlásit, ale také o podpis nové smlouvy. Některým klientům se to logicky nelíbí, protože půjde o nový tarif, u kterého banka deklaruje, že bude co nejpodobnější tomu, který klient dosud využíval. Část klientů, která přešla na nové bankovnictví KB+ už v roce 2024, nebyla se systémem spokojená, protože nefungovaly všechny funkce. V současnosti by měl být systém plně funkční bez zádrhelů.
Tomu, kdo do 24. 7. 2025 nestihnul přejít do KB+, byl účet u banky zrušen a své peníze si může vyzvednout na jakékoliv pobočce Komerční banky, případně si peníze nechat poslat na jiný účet.