Kdo jezdil na tomto motocyklu, byl největší frajer. Ženy se na něj lepily jak vosy na med
V sedmdesátých letech minulého století se na českých silnicích běžně objevovaly Jawy, Čezety nebo občas i nějaká MZ. Pokud ale někdo přijel na japonské Hondě CB750, bylo jasné, že se nejedná o obyčejného člověka. Tento motocykl symbolizoval nejen západní styl a technickou dokonalost, ale především úspěch a přitažlivost. Nebylo divu, že se za jeho řidičem otáčely hlavy žen, které přitahovala aura, jakou jiná motorka nedokázala nabídnout.
Honda CB750 se na trh dostala poprvé v roce 1969 a okamžitě přepsala pravidla motocyklového světa. Motocykl měl čtyřválcový motor, kotoučové brzdy na předním kole a elektrický startér. Tyto prvky byly na konci 60. let něco absolutně revolučního. Čtyřválcový agregát o objemu 736 cm³ nabízel výkon 67 koní a maximální rychlost přes 200 km/h. Byl to první sériově vyráběný motocykl s těmito technickými parametry, což mu okamžitě vyneslo přezdívku „superbike“.

Technický průlom ze země vycházejícího slunce
Konstrukce Hondy CB750 byla natolik pokročilá, že se model rychle stal vzorem pro další výrobce. Plynulost chodu motoru, výkon a spolehlivost byly atributy, kterým evropské motocykly tehdy konkurovat nemohly. Díky tomu se Honda CB750 stala oblíbenou po celém světě, včetně socialistického Československa.
V době, kdy dominovaly dvoutaktní motocykly, přišla Honda s motorem, který nabízel nejen plynulejší a kultivovanější chod, ale také vyšší výkon a lepší jízdní vlastnosti. Tento motocykl se rychle stal ikonou, na které chtěli jezdit všichni, kdo si to mohli dovolit. Technologický náskok Hondy zůstal dlouho nedostižný, což vedlo ke změně vnímání japonských motocyklů z levných alternativ na špičkové stroje, jež určovaly trendy po celém světě.
Luxus z Tuzexu
V socialistickém Československu nebylo vůbec snadné se k této ikonické motorce dostat. Honda CB750 byla k mání pouze v síti Tuzex, kde se prodávala za bony. Poukázky, které byly mimořádně cenné a často velmi obtížně získatelné. Cena této Hondy na počátku 70. let odpovídala menšímu automobilu, což jasně ukazovalo, že kdo ji vlastní, rozhodně netrpí nedostatkem finančních prostředků. První kusy Hondy CB750 dorazily do Tuzexu kolem roku 1973 až 1974.

Majitelé těchto strojů byli vnímáni jako ti největší frajeři. Jezdili s aurou západní elegance, technické převahy a finančního úspěchu. Tento motocykl navíc přitahoval pozornost žen, které byly fascinovány nejen leskem chromovaných dílů a zvukem výkonného motoru, ale i osobností, která dokázala takový stroj vlastnit.
Navíc si majitelé Hondy CB750 často užívali pozornost nejen při jízdě, ale i při běžném zaparkování. Mnohdy se kolem nich tvořily skupiny zvědavých lidí, kteří obdivovali detaily této výjimečné motorky a s nadšením naslouchali zvuku silného motoru. Takové zážitky jen potvrzovaly, že kdo vlastnil Hondu CB750, byl skutečně něčím víc než běžný motocyklista.
Motocykl, který se stal legendou
Dodnes je Honda CB750 považována za jeden z nejdůležitějších motocyklů historie. Modely z prvních let výroby, zejména z konce 60. a počátku 70. let, jsou dnes velmi žádanými sběratelskými kousky, jejichž cena neustále stoupá. Honda CB750 totiž nejen že vytvořila novou kategorii motocyklů, ale zároveň se stala symbolem éry, kdy technické inovace začaly určovat směr celého odvětví.
Zároveň její popularita neskončila ani po ukončení výroby, protože moderní motocykly stále čerpají z technických řešení, která Honda poprvé uvedla na modelu CB750. Kdo tehdy jezdil na Hondě CB750, získal nejen obdiv, ale i nezapomenutelnou pověst, kterou mnozí z majitelů hrdě připomínají dodnes. Tato Honda se právem zapsala mezi nesmrtelné motocykly historie a její odkaz trvá dodnes.