Prodavačka Billy se rozpovídala o tom, co najdou po zavíračce na zemi mezi regály
Přemýšleli jste někdy o tom, co se děje v supermarketu, když večer odejdou poslední zákazníci? Prodavačka Billy prozradila, jak probíhá příprava prodejny na další den. Budete se divit, co všechno tam personál po pracovním dni najde!
Práce v supermarketu nezahrnuje jen obsluhu pokladen a pomoc zákazníkům, kteří nemohou najít požadované zboží. I poté, co prodejna večer zavře pro veřejnost své dveře, je v ní totiž práce až nad hlavu. A možná, že je to ještě náročnější, než za plného provozu.
Po zavíračce činnost spočívá zejména v přerovnání regálů, doplnění zboží, úklidu podlahy i dalších prostor, případě vyřízení online objednávek, pokud je daný řetězec nabízí.

Co prodavačky dělají, když se prodejna večer zavře
Jedna ze zaměstnankyň řetězce Billa prozradila, jak taková večerní směna obvykle probíhá. „Každý večer projdeme jeden po druhém všechny regály a ujistíme se, že se v nich nachází skutečně pouze to, co v nich být má. Lidé totiž často odkládají věci tam, kde je zrovna napadne. Takže všechno, co v dané polici nemá co dělat, musí pryč,“ uvedla žena.
Tím to ale zdaleka nekončí. Je totiž třeba všechno zboží úhledně srovnat a ze zadní části regálu ho posunout dopředu, aby bylo na první pohled dobře vidět a police tak vypadaly úhledněji. Je nutné také zkontrolovat, zda jsou u všech položek štítky s cenou. Během provozu totiž někdy mohou spadnout nebo se posunout. Také v případě, že dochází ke změně ceny, je nutné štítek upravit, aby odpovídal realitě.
Dále je také potřeba doplnit chybějící zboží do regálů, případně vyskládat do polic nově příchozí produkty. Následně přichází čas pro úklid prodejny. Pochopitelně je potřeba všude uklidit a umýt podlahy, což se dnes již často dělá strojově. Mnohdy to ale není úplně jednoduchý úkol.
Po zákaznících zůstává na prodejně paseka
„Často jsou zákazníci jako stádo slonů. Věci různě zpřehází, část jim popadá na podlahu, něco se rozbije. Nejhorší to bývá v oddělení zeleniny, kde kolikrát najdeme rozšlapaná rajčata a další chuťovky. Když někomu upadne zboží, které je ve skleněném balení, rozbije se. Protože se ale někdo bojí, že bude muset rozbité zboží zaplatit, reagují lidé často tak, že se snaží nenápadně z místa odejít a nechat vše tak, jak je, hlavně aby se vyhnuli placení,“ popsala prodavačka nepříliš nadšeně.
Někdy se v prodejně také najdou předměty, které zákazníci ztratí. Může se jednat o zapomenuté nákupní tašky, dětské hračky, které batolata upustila z kočárku nebo třeba balíčky kapesníků. Občas se ale najdou hodnotnější věci jako ztracené peněženky, klíče a podobně. Takové věci se ještě nějakou dobu uskladňují pro případ, že by se pro ně jejich majitel příští den vrátil.
To ale stále ještě není všechno. Je také potřeba zkontrolovat, že se v regálech nenachází zboží po datu spotřeby. Pokud ano, musí pochopitelně pryč. Jak s ním prodejce naloží, se může lišit. Většina z nich se ale dnes již snaží stále použitelné potraviny věnovat například potravinové bance, nebo alespoň útulku pro zvířata.

Noční obchod někdy vydá nečekané překvapení
V noci také bývá prostor pro doplňování nového zboží do regálů, případně vykládku kamionu. Pokud některé objednané zboží nedorazilo, je třeba to během několika nočních hodin co nejefektivněji řešit. Přichází také okamžik, ve kterém je možné řešit i věci, na které v běžném provozu není prostor. To mohou být různé opravy, kontroly technického stavu vybavení a podobně.
„Většinou se večer na prodejně nese v poměrně klidném duchu, přestože je to opravdu namáhavá práce. Někdy ale přijdou chvíle, které nás překvapí. Není to sice časté, ale už jsme několikrát objevili dokonce člověka, který zůstal uvnitř i po zavíračce,“ překvapila prodavačka.
Jak je to možné? Někdy jde jen o zmateného seniora, který si nevšiml, že čas vymezený k nákupu se již chýlí ke konci. Jindy ale může jít například o zloděje, který doufal, že se mu podaří něco ukořistit. V prvním případě stačí nešťastníka vyprovodit z obchodu, v tom druhém bývá třeba přivolat muže zákona.