Nový ředitel ČT oznámil dlouho očekávaný návrat nejoblíbenějšího pořadu posledních let
Revoluce v ČT pokračuje a po odchodu Jana Součka se jejího kormidla chopil Hynek Chudárek, který do té doby zastával pozici obchodního ředitele. Staral se o reklamu, sponzoring a prodej práv. Po svém nástupu, který oficiálně proběhl 1. července 2025, začíná přetvářet ČT k obrazu svému. Podle toho, jaké body představil, když se o pozici ucházel, se ve svém projektu opíral o tři hlavní pilíře, kterými byly služba, hospodárnost a modernizace. A došlo také i na program.
Česká televize by pod Chudárkovým vedením měla dle jeho slov dostat jasnější strukturu, což zahrnuje i přehlednější vedení televize. Narážel tak na fakt, že podle jeho názoru je v ČT zbytečně mnoho manažerů. Dále se má prioritizovat vlastní tvorba, což se týká i investigativních pořadů, které byly v posledních letech terčem neustálé kritiky ze strany Rady ČT. Nicméně, názory na tuto kritiku byly rozdílné a mnoho tváří muselo kvůli externímu nátlaku televizi opustit. Proto například zanikly různé pořady, které se do té doby těšily divácké přízni.
Důraz na důvěryhodnost a množství investigace
V plánu je obecně zvýšit počet projektů, které budou mít investigativní zaměření, což má zajistit reorganizace financování. Tok peněz by měl nyní mířit směrem do tvorby namísto do managementu. V plánu je i obnova již zaniklých pořadů (vede se debata například o pořadu 168 hodin s novým autorským týmem), které patřily mezi oblíbené investigativní formáty. Navíc by se mělo dbát na větší hloubku, důvěryhodnost a analytičnost těchto pořadů. Distribuce bude následně rozdělená mezi hlavní kanály ČT a online obsah. Propojenost by měla být i mezi publicistikou a dokumentární činností.

Nejnovějším dílem investigativní a publicistické skládačky budoucí ČT má být pořad, který představí v roce 2026: „V první polovině příštího roku doplníme program o další investigativní a analytický publicistický pořad, který se bude věnovat významným kauzám a společenským problémům současnosti. Vyrábět ho bude nově vzniklé žánrové centrum publicistiky,“ uvedl v rozhovoru pro idnes.cz Chudárek.
Cíl? Zaujmout širší publikum
Plánované změny se budou na obrazovkách objevovat postupně a například v oblasti seriálů se nový způsob tvorby objeví nejdříve v roce 2027. V rámci investigativy by měl být kladen důraz na odhalování problémů ve společnosti. Pořady se budou zabývat kauzami a společenskými problémy, aby tak zaujaly širokou veřejnost. Prioritou pak bude tzv. hluboká publicistika, čímž prakticky vymizí krátké a rychlé reportáže.
Hovoří se i o možné obnově televizního kanálu ČT3, případně o jiných alternativách, které by mohly být zajímavé například pro seniory. Posílit by mohla i tvorba studií v Brně a v Ostravě.

Výsledkem by mělo být, aby diváci poznali, že obsah ČT je místo, kde lze najít odhalení a hlubší analýzy. Očekává se tak zvýšení kvality obsahu a ruku v ruce s tím má být i větší atraktivita programu a jednotlivých pořadů. Vymizet by měla spekulativní forma reportáží, ale více se bude dbát na vědeckou a analytickou část, aby tak byly reportáže ověřitelné, což zajistí větší důvěryhodnost. Pak se takový obsah stane stabilní součástí programu a nabídky v online prostředí.