První společnost na světě má humanoidního robota na pozici generálního ředitele. Má zvýšit kvalitu a rychlost práce

Čínská společnost NetDragon nedávno jmenovala virtuálního humanoidního robota poháněného umělou inteligencí do funkce rotačního generálního ředitele své dceřiné společnosti Fujian NetDragon Websoft. Metaverze, často označovaná jako další verze internetu, slibuje 3D virtuální svět, do kterého lidé vstupují prostřednictvím náhlavních souprav pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), aby obchodovali, stýkali se a hráli hry prostřednictvím svých virtuálních avatarů nebo hologramů.

NetDragon Websoft, čínská herní společnost, která si získala renomé díky hrám jako Eudemons Online, Heroes Evolved, Conquer Online a Under Oath, vsadila na tento nový digitální svět a související technologie. AI CEO je součástí jejího plánu na vybudování metaverza. Jmenování Tang Yu, což je jméno virtuálního robota s umělou inteligencí, je podle prohlášení společnosti významným milníkem na cestě k „metaverzální organizaci“, jak uvádí server Euronews.

Firma uvedla, že humanoidní robot zefektivní tok procesů, zvýší kvalitu pracovních úkolů a zlepší rychlost jejich provádění. Tang Yu bude také fungovat jako „datové centrum a analytický nástroj v reálném čase, který podpoří racionální rozhodování v každodenním provozu a umožní efektivnější systém řízení rizik“. Prohlášení neuvádí žádné podrobnosti o tom, zda bude Tang Yu jako generální ředitel rozhodovat nezávisle, nebo bude robotem pod lidským dohledem.

Oznámení však naznačuje, jak zásadní změny by mohla naše pracoviště prodělat, pokud se firmy skutečně rozhodnou pracovat na dálku a v metaversu. Metaverzální pracoviště by nám umožnilo pracovat odkudkoli na světě díky rozšířené realitě a pohybovým senzorům, díky nimž by se naši digitální avataři chovali stejně jako my. Náš pracovní prostor by se dal přizpůsobit našim preferencím.

Tím by se potenciálně eliminovala potřeba fyzických kancelářských prostor a vybavení, stejně jako potřeba osobní interakce. Podle mezinárodní poradenské společnosti Gartner stráví do roku 2026 čtvrtina populace alespoň jednu hodinu denně v metaversu – ať už kvůli práci, nakupování, společenským aktivitám nebo zábavě. Navzdory potenciálním výhodám, které může metaverse pracovní prostor nabídnout, jako je svoboda volby místa pobytu, snížení cestovních nákladů a téměř úplné odstranění potřeby fyzických kanceláří, existují také obavy.

Evropská kancelář Světové zdravotnické organizace již varovala, že metaverse může představovat riziko pro veřejné zdraví. Trávení většího množství času online ve spojení s metaverzemi může snížit úroveň fyzické aktivity a poskytnout inzerentům mnohem více příležitostí k propagaci škodlivých produktů, jako jsou nezdravé potraviny, tabák nebo alkohol. Zdravotní důsledky však mohou být mnohem hlubší než jen snížená fyzická aktivita a vystavení nezdravé reklamě.

Sociální chování je důležité pro naše zdraví a život a výzkumy ukazují, že psychiatrické poruchy často zahrnují narušení normálního sociálního chování. Mnohé studie upozorňují, že nadměrné používání platforem, jako je Facebook, Instagram a TikTok, může způsobovat příznaky deprese, návykové chování, osamělost a úzkost. Stejně tak práce na dálku prohlubuje izolaci. Metaverze se však prezentuje jako hybrid mezi prací z domova a prací v kanceláři: není to tak docela práce na dálku, ale není to ani skutečný presenteeismus. K pochopení možných zdravotních důsledků práce v metaversu je zapotřebí dalšího výzkumu.

Zdroj: readakce, euronews.com