Reklama a spolupráce:   Reklamní články   SEO články   Zpětné odkazy   Bannerová reklama  

Techsvět.cz
Nejinformovanější technologický portál v Česku
  • Nejnovější
  • Technologie
  • Věda a vesmír
  • Army
  • Počítače
  • Mobily
  • Krypto
  • Ekologie
  • Apple
  • Gadgety
28. 1. 2023

Největší dosud testované letadlo s vodíkovým motorem bylo otestováno

Přidat na Seznam.cz

alternativní zdroje, ekologie, hybridní letadla, vodík

Letecká společnost ZeroAvia úspěšně otestovala použití vodíkově-elektrického motoru k pohonu jedné z pohonných jednotek v 19místném letadle, uvedl portál New Scientist.

Letadlo s experimentálním vodíkovým elektrickým motorem na levém křídle úspěšně absolvovalo zkušební let. Jedná se o dosud největší letadlo poháněné vodíkovým motorem. Britská a americká společnost ZeroAvia provedla desetiminutový zkušební let s motorem, který přeměňuje vodíkové palivo na elektřinu a pohání jednu ze dvou vrtulí letadla. Cílem společnosti ZeroAvia je umožnit do roku 2025 komerční lety poháněné pouze vodíkovými palivovými články. O jednom velkém projektu v Evropě na výrobu ekologického vodíku jsme psali ZDE.

„Když lidé uvidí, že můžeme uskutečnit let s nulovými emisemi pomocí čistého paliva, které můžeme vytvořit na mnoha místech, kdekoli je k dispozici elektřina a voda, změní to jejich názor na věc,“ říká Jacob Leachman z Washingtonské státní univerzity.

Zdroj: ZeroAvia

Předváděcí akce na letišti Cotswold v britském hrabství Gloucestershire byla zároveň prvním letem 19místného letounu Dornier 228, který byl přestavěn na zkušební letoun. Jedná se o výrazně větší letadlo než šestimístný Piper Malibu, který ZeroAvia používá k testování vodíkového elektromotoru od roku 2020.

Pokud vše při následných testech dopadne dobře, chce společnost ZeroAvia předložit vodíkově-elektrický motor k regulační certifikaci v roce 2023. To by také mohlo otevřít cestu k většímu motoru vhodnému pro 90místná letadla. O tom, jak letecký průmysl hledá alternativu k běžným palivům jsme se věnovali v nedávném článku.

Přechod komerční letecké dopravy na skutečně bezemisní lety ovšem bude vyžadovat mnohem více než jen výměnu tradičního leteckého paliva za vodíkové. Výroba vodíkového paliva vyžaduje také elektrickou energii, která může stále pocházet z rozvodné sítě využívající fosilní paliva, ačkoli výzkumníci hledají způsoby, jak vyrábět vodík čistěji a v dostatečně velkém množství pro pohon letadlových flotil.

Zdroj: newscientist.com, ZeroAvia, redakce

Diskuze Vstoupit do diskuze


Zdroj

Matení nepřítele. Ruská „technika“ vyrobená z kartonu předstírá systém Buk

climate change, global warming, globe

Solární geoinženýrství: Vědci chtějí odrážet sluneční paprsky, aby zachránili planetu před globálním oteplováním

Zdroj

Sovětský systém ZSU-23-4 Šilka je postrachem ruských letadel

Zdroj

Bojový obrněnec z Ukrajiny s motorem Mercedes. Miny jsou na něj krátké

Zdroj

Ukrajinští mechanici vytvořili jeden tank ze tří ruských tanků

a table with fruits on it

Okna mohou mít brzy stejné izolační vlastnosti jako stěny. Průhledná aerogelová fólie zabrání úniku tepla

Zdroj

Architekt vytvořil obytné moduly pro bezdomovce pomocí umělé inteligence

zdroj

Kompaktní tepelné čerpadlo se vejde pod dřez. Ohřívá vodu, topí i chladí

USAF

Američané odtajnili instruktážní video pro přežití letců po fiktivním jaderném bombardování Sovětského svazu

  • : ZeroAvia
Foto:

Čtěte také

  • ZdrojMatení nepřítele. Ruská „technika“ vyrobená z kartonu předstírá systém Buk
  • climate change, global warming, globeSolární geoinženýrství: Vědci chtějí odrážet sluneční paprsky, aby zachránili planetu před globálním oteplováním
  • ZdrojSovětský systém ZSU-23-4 Šilka je postrachem ruských letadel
  • ZdrojBojový obrněnec z Ukrajiny s motorem Mercedes. Miny jsou na něj krátké
  • ZdrojUkrajinští mechanici vytvořili jeden tank ze tří ruských tanků


Techsvět.cz
  • Reklamní články
  • Pracovní nabídky
  • Kontakty
© Techsvět.cz 2023