BMW je o krok blíže pokrokovým bateriím, přinesou i plno výhod

BMW Group a společnost Solid Power oznámily rozšíření dohody o společném vývoji a přidání licence na výzkum a vývoj jako základ pro další kroky v rámci partnerství. Tato licence umožňuje BMW vytvořit prototypovou linku ASSB ve svém kompetenčním centru pro výrobu článků (CMCC) v Parsdorfu u Mnichova, jak píše server Carbuzz.

BMW původně investovalo do této společnosti společně s Fordem v loňském roce a od té doby spolupracuje se společností Solid Power na dalším rozvoji svých vozidel. Nyní se s touto technologií nesetkáte v žádném novém exempláři modelu i7, protože tato technologie je ještě několik let vzdálená, ale možnosti, které nabízí, jsou fantastické.

Rozšíření vztahu obou společností jim pomůže provádět doplňující se činnosti v oblasti vývoje a výroby článků, které povedou k pokroku v konstrukci a výrobních procesech článků založených výhradně na pevném stavu.

„BMW je i nadále odhodláno usilovat o vývoj baterií typu all-solid-state, což je technologie, která má podle našeho názoru značný potenciál do budoucna,“ uvedl Frank Weber, člen představenstva BMW AG, oddělení vývoje. „Těšíme se na ještě užší spolupráci se společností Solid Power a na to, že budeme moci v našem vlastním pilotním závodě vyrábět polovodičové články podle návrhů společnosti Solid Power.“

Tato technologie je schopna v podstatě zdvojnásobit dojezd většiny automobilů a nabízí další výhody, jako je menší riziko požáru a menší závislost na drahých kovech. Nabízí dokonce i lepší schopnost recyklace, což by znamenalo převrat v situaci, která je v podstatě stále ještě divokým západem, pokud jde o způsob likvidace milionů toxických elektromobilů, které budou brzy znečišťovat naše silnice.

Před instalací této nové prototypové linky budou pracovníci BMW Group spolupracovat se společností Solid Power na optimalizaci výrobních procesů článků. Dalším krokem pak bude, až společnost Solid Power v roce 2023 dodá společnosti BMW Group automobilové články v plném měřítku pro testovací účely, aby první koncepční vozidlo BMW s technologií ASSB vyjelo na silnice do roku 2025 a první sériové vozidlo do roku 2030.

V blízké budoucnosti plánuje BMW novou éru elektromobilů nabízející design, který mění pravidla hry a mají mnohem lepší technologii baterií. Tyto nové vozy nabídnou společnosti velkou škálovatelnost, protože budou v podstatě postaveny jako kostky lega, což BMW umožní rychle přesouvat výrobu z jednoho vozidla na druhé.

Nové lithium-iontové baterie Gen6 nabídnou o 30% větší dojezd, jsou o 20% hustší a díky 800voltové architektuře nabídnou přibližně o 30% rychlejší nabíjení. Je to vzrušující věc a skutečnost, že elektromobily budou postupovat tak rychle, je pro odvětví, které postupuje pomalu již více než sto let, jakousi neprobádanou vodou.

Zdroj: carbuzz.com