Nejoblíbenější obchod s oblečením H&M zavírá své pobočky. Mají slevy až 70 %
Milovníci oblíbeného módního řetězce v celé Evropě jsou momentálně zděšení. Firma totiž oznámila, že hodlá po celém našem světadílu zavřít stovky poboček. Drobnou výhodou je sice fakt, že možná i v souvislosti s tímto krokem platí poměrně velké slevy, zákazníci ale mají přesto obavy, kde a jak budou nakupovat do budoucna.
Nečekaný krok oznámil švédský oděvní řetězec H&M. Ten je populární díky cenově dostupnému, ale přesto kvalitnímu oblečení pro všechny věkové kategorie. Mnoho produktů je vyrobeno z udržitelných materiálů, zákazníci si mohou vybrat například produkty z biobavlny. Dbá se také na etiku ve vztahu k zaměstnancům, což je dalším důvodem, proč je právě tato značka oblíbená.
V poslední době se ovšem H&M potýká s nečekaným poklesem zisku, což vedení firmy přimělo k radikálnímu opatření. V následujícím roce tak hodlá v Evropě zavřít přes 200 prodejen. Již v roce 2024 jich přitom provoz ukončilo kolem 125.

Řetězec je ve ztrátě, bude zavírat prodejny
V prvním pololetí tohoto roku byly zisky řetězce o 50 procent menší, než je obvyklé. To je pochopitelně velký propad, na který podnik musí reagovat. Od ledna tak ukončilo provoz přes 40 evropských provozoven a do konce roku jich zřejmě bude následovat až 190.
Za některé z nich ale přijde náhrada v podobě menších a modernizovanějších prodejen. Ty budou sloužit především jako výdejní místo pro online nákupy, které jsou v posledních letech čím dál oblíbenější. Již nyní totiž zisk řetězce z prodeje na internetu činí 30 procent a dá se očekávat, že tento trend bude i nadále pokračovat. Těchto prodejen nového typu má být v Evropě otevřeno kolem 80.
Čeští zákazníci se pochopitelně obávají, zda se toto opatření dotkne také jejich oblíbených obchodů, do kterých jsou již roky zvyklí chodit. Podle vyjádření společnosti to ale zatím není na pořadu dne.
V Česku se zákazníci zatím nemusí obávat
„V rámci České republiky neplánujeme uzavírání poboček značky H&M ani jiných poboček z portfolia H&M Group,“ uvedla mluvčí řetězce Vendula Mikulková pro web Kupi.cz.
S momentální situací řetězce H&M může souviset také to, že je na jeho eshopu aktuálně velké množství zboží nabízeno za akční ceny. Ty se pohybují kolem 50 až 70 procent, což je poměrně významná sleva. V případě, že zrovna plánujete doplnit šatník, je to tak rozhodně skvělá možnost, jak si pořídit nové kousky za dostupné ceny.
Co je důvodem náhlého propadu, není pochopitelně úplně jednoduché říci. Podle vedení firmy to může částečně souviset například s geopolitickou situací, ale významným faktorem je také stále se zvětšující vliv konkurence.

Konkurovat fast fashion řetězcům není snadné
Jiné eshopy jsou totiž často schopné nabídnout oblečení za výrazně nižší ceny, čímž se pro řadu zákazníků stávají oblíbenější. Řeč je především o řetězcích, specializujících se na prodej takzvané rychlé módy.
V Česku je stále populárnější například čínský gigant Shein, kde se každý den objevují nové a nové modely za ceny, které nikde jinde nenajdete. Diskutuje se ale o kvalitě zboží – mnozí uživatelé v recenzích vyjadřují svou nespokojenost. Problematické mohou být také pracovní podmínky zaměstnanců továren zmiňované společnosti, na které některá média dlouhodobě upozorňují.
Pro nakupující je ale pozitivem jednak velmi pestrý sortiment a také obrovský výběr velikostí. Pohodlně se oblečou jak lidé, kteří jsou drobné postavy a jindy jsou tak nuceni nakupovat v dětské sekci, tak ti, kdo jsou naopak objemnější postavy a v kamenných obchodech marně hledají velikost, která by jim padla. Na tyto konkurenční výhody v čele s nízkými cenami je tak pro mnoho dalších prodejců poměrně těžké reagovat.