Jsem vyučená kadeřnice, ale vydělávám 200 tisíc měsíčně. Řídila jsem se touto radou mé 80 leté babičky
Na průměrnou mzdu v současnosti nedosáhnou dvě třetiny Čechů. Proto se zdá nemožné dosáhnout statisícových výdělků, tím spíše, pokud nemáte vysoce specializované vzdělání. Dopis jedné ze čtenářek ale ukázal, že to možné je. Pomohla jí k tomu rada její babičky.
„Za to, že se mám dnes tak dobře, vděčím jen svojí babičce. Když jsem teprve chodila na střední školu, dala mi jednu radu, díky které jsem tam, kde jsem,“ sdělila redakci TechSvět.cz ve svém dopisu Lída, která se velmi úspěšně živí jako kadeřnice.
Jak že zněla ta zázračná rada? Na první pohled úplně jednoduše. „Nikdy se nepřestávej učit,“ řekla tehdy Lídě babička. Jako dospívající dívce jí to nejprve přišlo spíš k smíchu, do jejího podvědomí se ale toto doporučení nejspíš stejně zapsalo.

Vyrazila na zkušenou do světa
Jakmile získala výuční list, věděla, že tím pro ni vzdělávací proces nekončí, ale teprve začíná. Viděla totiž kadeřnice u nich na malém městě, které se nikdy neposunuly a již desítky let barvily důchodkyním vlasy na fialovo, případně dělaly trvalou. Věděla, že takhle si svůj život nepředstavuje.
Usoudila, že jestli se má někam posouvat, bude potřebovat mnoho nových zkušeností. Sebrala proto odvahu a na několik let se vydala do zahraničí. Pracovala postupně v mnoha různých salonech, v každém se naučila něco nového a kromě toho se zdokonalila v angličtině.
„Díky tomu jsem později mohla bez problému pracovat i se zahraniční klientelou, která často nemá problém štědře zaplatit. Otevřelo mi to úplně jiné možnosti,“ vysvětlila mladá žena svou zkušenost.
Podnikání se jí nejprve příliš nedařilo
Když se Lída vrátila do Česka, rozhodla se, že si otevře svůj vlastní salon. Opravdu tvrdě pracovala, ale výsledky se přes usilovnou dřinu příliš nedostavovaly. Její snaha byla velká, i tak ale výdělky sotva pokryly náklady a základní životní potřeby.
V tomto okamžiku by se řada lidí vzdala, Lída to ale neudělala. Místo toho se rozhodla poslední peníze investovat do vzdělávání a navštívila kurzy, které se specializují na marketing a správu firemních sociálních sítí.
„Opravdu hodně mi to dalo. Došlo mi, že kadeřnictví je všude po republice spousta. Aby se k vám lidé vraceli rádi a neváhali u vás utratit peníze, musíte nabídnout něco navíc,“ vysvětlila Lída.

Píle přinesla své ovoce
Soustředila se na to, aby její kadeřnictví nebylo jen tak nějaký obyčejný salon, ale aby vybudovala skutečnou značku. Investovala do propagace a sociálních sítí, na kterých začala ukazovat video návody, jak se snadno a rychle učesat jako na červený koberec.
V rámci služby začala nabízet prémiovou kávu, občerstvení a mnoho dalších příjemných drobností. Výsledky se dostavily velmi brzy. Za chvíli měla Lída tolik zákazníků, že nemohla stihnout všechny obsloužit a musela najmout další kadeřnici.
„Potom už to šlo ráz na ráz. V mém studiu jsem časem zaměstnala také kosmetičku a manikérku. Nakonec se nám dařilo natolik, že jsme postupně otevřeli dvě další pobočky v okolních městech,“ vyjmenovala Lída své úspěchy.
Tím to ale nekončí. Díky radě své babičky totiž Lída ví, že klíčem k úspěchu bylo to, že se nezalekla nových výzev a byla ochotná se dál vzdělávat. Momentálně se mladá žena vzdělává v trochu jiné oblasti – učí se totiž fotit. Ve svém podniku plánuje ženy nejen dělat krásnými, ale také fotografovat je tak, aby se viděly tak krásné, jako je vidí ona.
Zdroje: Redakce