Americký fastfood, který je populárnější než McDonald’s a KFC, zaplavuje Česko. Přinášíme seznam měst
Fenomén, který v USA patří mezi nejoblíbenější fastfoody, zažívá v Česku raketový start. Řetězec Popeyes Louisiana Kitchen, který se specializuje na smažené kuře po jižanském způsobu, pokračuje v masivní expanzi napříč republikou. Podle údajů z trhu je u mladých lidí už teď populárnější než McDonald’s a KFC. Přinášíme přehled měst, kde Popeyes už je a kde brzy bude.
Zatímco většina fastfoodových řetězců sází na burgery, Popeyes nabízí „americký jih na talíři“. V Česku se zaměřuje výhradně na kuřecí maso připravované ve stylu jižanského koření z Louisiany. Nabídka zahrnuje křupavé stripsy, kuřecí sendviče, wrapy, ale také přílohy jako pikantní hranolky a coleslaw.
Louisiana místo hamburgeru
Oproti KFC, které má podobné zaměření, Popeyes nabízí propracovanější chuťový profil, větší důraz na křupavost a originální kořenicí směs. Mladí zákazníci oceňují nejen chuť, ale i celkový zážitek, od stylového interiéru po možnost objednat si jídlo přes samoobslužné kiosky či aplikaci.
Mladí mění fastfoodové preference
Podle dat, která zveřejnily portály CC.cz a Kupi.cz, roste zájem o Popeyes především mezi zákazníky ve věku 18 až 30 let. Zatímco McDonald’s je u starších generací stále ikonou, Popeyes boduje u mladších, kteří dávají přednost menší anonymitě, originálnějším chutím a výraznějšímu stylu.

Například recenze na stránkách Tripadvisor a Google uvádějí, že zákazníci vnímali Popeyes jako „něco nového“, „výrazně chutnější než KFC“ a „víc cool než klasický mekáč“. Pro mladou generaci je důležitý nejen obsah, ale i forma, a Popeyes na to reaguje moderním brandingem i způsobem servírování.
Kde už Popeyes najdete
Popeyes momentálně provozuje restaurace v těchto českých městech:
- Praha – obchodní dům Máj, Zlatý Anděl, Václavské náměstí
- České Budějovice – IGY Centrum
- Stehelčeves – areál u dálnice D7
V Brně má být otevřena pobočka na náměstí Svobody v průběhu jara 2025. Zatím probíhá dokončování prostor, podle informací z Deníku se otevření opozdilo.
Další pobočky jsou podle oficiálních informací plánovány například v Plzni (OC Olympia) a Pardubicích. Společnost také oznámila, že tři nové restaurace přibydou i v Praze a dvě další ve Středočeském kraji. Přesná jména některých lokalit zatím nebyla zveřejněna.
V čem je Popeyes jiné?
Jedním z hlavních rozdílů je přístup ke kuřecímu masu. Popeyes používá pomalé marinování a speciální trojobal, který zaručuje výrazně křupavější povrch. V kombinaci s pikantní omáčkou a originálními recepturami vzniká chuť, kterou zákazníci vnímají jako méně komerční než u konkurence.

Na rozdíl od McDonald’s se Popeyes soustředí výhradně na kuřecí maso. Nenajdete tu hovězí burger, ale zato více variant kuřecích jídel včetně vegetariánských příloh. Nabídka je jednoduchá, ale přehledná. A přesně to mladí zákazníci chtějí – vědět, co dostanou, a dostat to rychle.
Z hlediska designu restaurací se Popeyes inspiruje americkým konceptem urban food hub. Interiéry jsou stylizované, čisté a moderní, čemuž napomáhá i to, že jde o nový hráč na trhu, který začíná od nuly a může hned implementovat aktuální trendy.
Růst má pokračovat
Podle vyjádření zástupců franšízanta firmy je plán otevřít v Česku minimálně dvacet restaurací do roku 2026. Přestože se značce daří hlavně v obchodních centrech a u dopravních uzlů, firma zvažuje i samostatné provozovny typu drive-thru. Ty by se mohly objevit zejména v okrajových částech měst, podobně jako to dělá McDonald’s.
Popeyes nenabízí oficiální rozvoz prostřednictvím služeb jako Wolt nebo Bolt Food.
Sledujte své město
Pokud ve vašem městě Popeyes ještě není, dost možná tam brzy bude. Společnost razí strategii rychlé expanze a využívá obliby kuřecích jídel, která v Česku dlouhodobě patří mezi nejprodávanější.
A i když se možná nedá jednoznačně říct, že Popeyes už porazil McDonald’s nebo KFC, minimálně v segmentu mladých zákazníků a sociálních sítí má aktuálně navrch. A pokud se expanze bude držet současného tempa, bude o něm brzy slyšet ještě mnohem víc.