Reklamy míří na Netflix. Budou strašně otravné a zbavíte se jich jen za poplatek
Sednout si po náročném pracovním dni na gauč, dát nohy nahoru a sledovat váš oblíbený pořad. O víkendu si pustit celovečerní trhák, který zabaví celou rodinu. Nebo si prostě jen tak do pozadí pustit zábavnou show, která vás pobaví, zatímco třeba uklízíte či vaříte. Vše zvládnete pouhými několika kliknutími a výběr je nesmírně široký. Přesně to jsou streamovací platformy, které v dnešní moderní době vévodí zábavě.
Kdo by je vlastně nemiloval? Nabízí prakticky vše, na co si vzpomenete. Seriály, filmy, dokumenty, sportovní příběhy a reality show. Z nabídky si vybere každý – platformy obsahují vše od dětského obsahu pro nejmenší po napínavé thrillery pro dospělé. V Česku si tuto službu platí přibližně 3,1 milionu lidí. Podle statistik lidé většinou dokonce používají i několik různých internetových televizí zároveň. Těší se zkrátka nesmírné popularitě. A aby také ne, když častokrát disponují tím nejlepším, co světová i tuzemská produkce vytváří. Navíc se diváci nemusí spokojit s tím, co ten den vysílají jako součást klasického programu. Nelíbí se vám, co zrovna dávají v televizi? Jednoduše zapněte svou streamovací službu a sledujte, co chcete.

Na ceně a kvalitě záleží
Je samozřejmé, že vždy dostupnou knihovnu zábavy si musíte pořídit za určitou cenu. Členství se běžně platí každý měsíc a většinou je k dispozici několik druhů, ze kterých si lze vybírat. Právě cena je častokrát hlavním faktorem, podle kterého se lidé rozhodují, kterou konkrétní službu si zaplatí. Je logické, že většina z nás si přeje platit co nejméně. Na druhou stranu ale chceme mít kvalitní obsah, který nenarušují reklamy. A zdá se, že právě tato kombinace se stává novým trnem v oku předplatitelů. Služby totiž přicházejí s nepříliš lákavou novinkou – chtějí do filmů a seriálů vložit reklamy, kterým se vyhnete pouze v případě, že si zaplatíte dražší tarif.
Začaly se objevovat v živém přenosu
Jedním z průkopníků streamování je americký gigant Netflix. Jeho ikonické logo v podobě červeného písmene N a charakteristické „tudududum“ na počátku každého filmu či seriálu jsou známé po celém světě. Celkový počet předplatitelů přesahuje 300 milionů a jen za minulý rok firma zaznamenala šestnáctiprocentní nárůst. Společnost také loni zdvojnásobila své zisky. Co za skvělým finančním růstem stojí? Nejedná se pouze o větší popularitu a více členů. Netflix začal do svého vysílání vkládat reklamní spoty. A právě ty způsobily dramaticky vyšší obrat. Zatím jsou reklamy součástí pouze živě vysílaných sportovních pořadů, a to v USA, Brazílii, Kanadě, Mexiku, Velké Británii a Německu. Doposud mohli diváci spatřit reklamy během wrestlingových zápasů a utkání amerického fotbalu, v roce 2026 ale firma plánuje reklamy dávat i do dalších pořadů.
Reklama vydělává
Netflix zkrátka ví, že reklamy generují nejvíce peněz a stojí za úspěšným růstem celé značky. Jeho nový průzkum ukázal, že reklamy oslovují až 190 milionů diváků měsíčně! Experti očekávají, že příjmy z reklamy meziročně vzrostou o téměř 50 % a měly by Netflixu přinést sumu ve výši 2,07 miliardy dolarů. A značný podíl na tom nese i nový typ tarifu, kterým už služba disponuje ve Spojených státech, Kanadě a dalších dvanácti zemích světa. Diváci dostali na výběr – buď levnější členství, ale s reklamními pauzami, nebo dražší tarif bez reklam. Co byste volili vy?

Tři možnosti
Aktuálně nejlevnější měsíční tarif stojí 239 Kč. Jde o základní členství, které lidem umožňuje přehrávat videa v HD kvalitě a pouze na jednom zařízení. Další verzí je pak tarif Standard, ten koupíte za 309 Kč a zaručuje vám Full HD kvalitu a možnost přehrávat na dvou zařízeních zároveň. Nejdražší členství je Premium, za které zaplatíte 379 Kč, dostanete ale zábavu v Ultra HD rozlišení a šanci přehrávat až na čtyřech různých zařízeních. Pokud chcete, můžete si Netflix předplatit na celý rok dopředu a celkově tak dosáhnout na trochu výhodnější cenu. Populární platforma sice nestojí majlant, nicméně je pravda, že v porovnání s ostatními službami oplývá o trochu vyššími cenami. A nyní hrozí, že jestli chtějí diváci obsah sledovat bez přerušení, budou si muset sáhnout do peněženky ještě hlouběji.
Česko zatím neohroženo
Plně v češtině začal Netflix fungovat v listopadu 2019, ve službě se tak dnes už vyzná každý. Nespočet filmů a seriálů lze sledovat s dabingem, zatímco tisíce dalších jsou k dispozici s českými titulky. Češi stále patří mezi šťastlivce, kterých se implementování reklamního tarifu aktuálně netýká. Je ale samozřejmě možné, že firma v budoucnu tuto možnost rozšíří i na český trh. Proto si raději užívejte nerušeného obsahu, dokud můžete a nemusíte se rozhodovat, zdali si připlatíte za lepší verzi, nebo naopak nad reklamou přimhouříte oko a při přerušení zatnete zuby. Ačkoliv naše země toto dilema momentálně řešit nemusí, nové tarify už na sociálních sítích vzbuzují žhavé diskuse. Spokojili byste se s reklamou za nižší měsíční členství, nebo byste byli ochotni si zaplatit nerušené sledování?
Zdroje: zive.cz, mediaguru.cz, seznamzpravy.cz, givery.cz, venclikovi.cz