Nyní můžete nakupovat v Lidlu a Penny Marketu za poloviční ceny: tady je návod!
Zdražování potravin už pár let trápí Česko a zatím je jeho konec v nedohlednu. Díky inflaci a ekonomické situaci jak u nás, tak ve světě se ceny v obchodech neustále zvyšují. Není se tedy čemu divit, že stále více lidí nakupuje nejen jídlo, ale třeba i drogerii ve slevách. Chuť zákazníků utrácet své peníze totiž neustále klesá – mnoho spotřebitelů za určité produkty už odmítá platit plnou cenu, jelikož je zkrátka až směšně vysoká. Pokud i vy hledáte cesty, jak při návštěvě supermarketu zaplatit méně, poradíme vám, jak na to.
Ačkoliv podle expertů inflace cenami v roce 2025 dramaticky nezahýbe, stále se očekává jejich nárůst. A to především u vajec, mléčných výrobků a pečiva. Běžná cena másla už přesáhla 60 Kč, litr polotučného mléka stojí v průměru 21,50 Kč. Ceny vajec budou ovlivněny tím, že se od roku 2027 zakazuje chování nosných slepic v klecích. „Nejenom Česko, ale i další země přebudovávají chovy nosnic na to, aby slepice měly lepší podmínky, a to znamená vyšší náklady a vyšší ceny konečného produktu,“ vysvětluje analytik Petr Havel. Čechy tak žádné znatelné zlevňování nečeká, ba naopak. Jak tedy na vysoké cenovky vyzrát?

Bezplatné členství
V dnešní době téměř každý prodejní řetězec nabízí věrnostní program s kartičkou, na kterou se vám načítají body. Právě díky členství pak získáváte nemalé výhody. Většinou si lze stáhnout mobilní aplikaci, ve které máte veškerý přehled o benefitech, slevách, ale i celkové útratě. Řetězce vám pak i umožňují zapojit se do nejrůznějších soutěží nebo slosování. „Věrnostní aplikace dnes nabízí informace o slevách, ale i vyhledání nejbližší prodejny a její vytíženost, vytváření a sdílení nákupních seznamů nebo historii nákupů včetně elektronické účtenky,“ vysvětlila výhody programů specialistka kybernetické bezpečnosti společnosti ESET Vladimíra Žáčková. V aplikaci díky věrnostnímu programu tak najdete veškeré potřebné informace.
Členství je zdarma, stačí se pouze zaregistrovat. Většinou tak učiníte pomocí jména, emailu, telefonního čísla a datumu narození. Jelikož se do aplikace při jejím použití ukládá váš nákup, řetězce pak často zákazníkům vytváří slevy na míru. Navíc ale máte nárok i na nižší ceny přímo v obchodech – když se podíváte zblízka, můžete si všimnout, že někdy řetězce zboží prodávají za dvě různé ceny. Nižší cenovka pak slouží pro členy věrnostního klubu. Členství tak prakticky přináší jen výhody, jelikož je zdarma a získáte s ním nárok na nižší ceny. Věrnostní aplikace dnes už využívá okolo 70 % spotřebitelů.
Jeden kus zdarma
Trendem jsou i různé nabídky typu 1+1 nebo 2+1 zdarma. Zákazník tak při koupi jednoho či více kusů získá další zcela zadarmo. Tyto akce najdete jak v akčním letáku, tak na prodejnách. Stačí pečlivě sledovat regály a cenovky a uvidíte, že si takových akcí všimnete. Jedná se tak o skvělou příležitost, jak získat pár výrobků jako bonus. Například Lidl si pro zákazníky tento týden připravil hned několik výrobků v akci 2+1. Jde mimo jiné o roztíratelný tavený sýr, nanuky, paštiku nebo řecký bílý jogurt. Rozhodně tak takové možnosti nepropásněte. Tyto akce samozřejmě nenabízí jen Lidl, ale i další supermarkety. Myslete ale na to, že v některých případech je pro jejich využití nutná členská kartička.

Čtěte letáky
Jednou z nejjednodušších možností, jak celkově ušetřit při nákupu, je čtení týdenních akčních letáků. Ty na svém webu publikuje každý řetězec a jsou volně dostupné. Navíc jsou k dispozici vždy o pár dní dopředu, proto si můžete podle nadcházejících slev naplánovat následující vaření a s ním spojený nákup. A sledovat slevy se rozhodně vyplatí. „Některé produkty jsou v akčních letácích promované tak často, že se je vůbec nevyplatí kupovat za běžnou cenu. Mezi takové patří kromě řady oblíbených limonád a piv i mycí a prací prostředky, čokoládové cukrovinky nebo instantní káva,“ řekla pro Seznam zprávy analytička Monika Kopčilová. Právě instantní kávu tento týden nabízí levněji Lidl, čokoládu a čokoládové bonbony zase obchod Penny.
A někdy se přitom jedná o opravdu znatelné zlevnění. Prodejny totiž některé zboží nabízí klidě i o 50-60 % levněji. Například Penny tento týden zlevnil ochucené jogurty Florian z 17,90 Kč na pouhých 6,90 Kč, což činí pokles o 61 %! Lidl zase o 50 % zlevnil pomelo, o 40 % pak salámy Poličan a Paprikáš. O skvělých 48 % levněji koupíte i nanuky Mrož. Pokud se tedy na zboží z letáků zaměříte, můžete uspořit opravdu nemalé částky.
Česko? Král slev
Podle dostupných dat už Češi nakupují ve slevách většinu zboží. Naše země dokonce paří mezi evropského lídra, co se slev týče. Už dvě třetiny veškerých utracených peněz za potraviny a drogerii totiž vyjde k akcí. Ačkoliv ceny obecně stále rostou, paradoxně přibývá i slev. A tak jen zálež na tom, zdali jich zákazníci využijí a do jaké míry. Nejvíce v akci lidé nakupují pivo, čokolády a sýry. Podle odborníků si zákazníci své nákupy více promýšlí a důkladněji hledí na slevy. A při dnešních cenách se není čemu divit, že náš nárok patří mezi evropské přeborníky, když přijde na nakupování ve slevách. „Můžeme potvrdit, že v souvislosti s aktuální situací na trhu vnímáme v našich prodejnách rostoucí poptávku po akčním a zlevněném zboží,“ uvedla mluvčí pobočky Lidl Iveta Barabášová. Na nakupování zboží v akci samozřejmě není nic špatného. Jestli řetězce slevy nabízí, zákazníci by jich samozřejmě měli využít.