Takto kradu v supermarketech nejdražší ovoce, přiznala otevřeně zákaznice. Když mě chytnou, neudělají nic
V dnešních supermarketech se můžete setkat s různými triky, jak zákazníci obcházejí pravidla. Jedna žena dokonce otevřeně popsala, jakým způsobem si bere to, co jí podle vlastních slov náleží.
Krádeže v obchodech tu bohužel byly vždy. Někteří kvůli nim skončili na policii a jiným jejich jednání prochází doteď. Vybraní lidé totiž vědí, co mají říct a jak vlastně obchod okrást, aniž by to šlo jednoznačně označit za krádež. Navíc v dnešní době, kdy máme v obchodech samoobslužné pokladny, jsou někteří lidé velmi vynalézaví. Dokážou totiž vymyslet různé způsoby, jak pokladny obejít a získat víc, než by měli.
Zákazníci mají samoobslužné pokladny rádi hned z několika důvodů
K samoobslužným pokladnám se někteří zákazníci příliš nehrnou. Většinou je to z toho důvodu, že s nimi neumí nebo proto, že se nechtějí zaobírat skenováním produktů. Kromě skenování zde musí zboží vyndat, naskenovat a znovu uložit. Proto velká část lidí stále preferuje klasické pokladny. Někteří tvrdí, že tento typ pokladen nepreferují z toho důvodu, že se přeci nebudou obsluhovat sami, když jsou na prodejně pokladní.
Druhá skupina zákazníků má samoobslužné pokladny ráda. Líbí se jim, že mají větší soukromí a kolikrát je nákup rychlejší. Zvláště tehdy, když si kupují jen pár věcí. Jenže mezi těmito lidmi jsou i tací, kteří je využívají právě proto, že znají triky, jak je obejít. Aktuálně je známo hned několik triků, které lidé využívají k tomu, aby se obohatili.
Tyhle triky používají lidé, kteří chtějí obejít samoobslužnou pokladnu
Někteří zákazníci nejsou příliš čestní a při nákupu si vloží do košíku například dražší jablka. U pokladny si ale najdou levnější typ a tím pádem platí za levnější zboží. Mezi další triky patří například to, že si lidé produkty nenamarkují. Přeci jen 5 rohlíků bez čárového kódu nebo trs banánů (také bez kódu), poté nebudou u východu „pípat“. A když si toho pokladní, která má na starost samoobslužné pokladny nevšimne, tito lidé si domů odnášejí jídlo zadarmo. Stále se však jedná o krádež.
Tyto a další triky si vymysleli samotní zákazníci. A občas je těžké takové zloděje odhalit. Pokladní má totiž na starost více pokladen naráz a občas je to chaos. Existuje ale i další trik, o kterém jste doposud možná ani neslyšeli. Napsala nám o něm žena, která se tímto způsobem obohacuje a mluví o tom otevřeně. Myslí si, že už zaplatila dost za nahnilé ovoce, které si často nevědomky koupila.

Zákaznice, která chce za plnou cenu i plnou krabičku
„Chodím často do jednoho obchodu, který mám kousek od domu. Jiný tu bohužel není a jelikož nechci tahat tašky s nákupem autobusem, nemám ani jinou možnost, jak si nakoupit. V tomto obchodě už mě ale několikrát naštvali. Mám ráda ovoce, a proto si jej kupuji pravidelně. Jenže na výběr bylo vždy jen to, co je v krabičce. Zvenku vypadal každý kousek v pořádku, ale když jsem krabičku otevřela doma, čas od času jsem mezi ostatními kousky našla i takové, které jsem mohla rovnou vyhodit,“ popsala žena v e-mailu, který nám poslala.
„Kdyby se to stalo jednou, tak neřeknu, ale tohle se stávalo opakovaně. Vymyslela jsem si tedy způsob, jak už se znovu nenachytat a jak hlavně neplatit za ovoce, které mohu tak akorát vyhodit,“ pokračuje žena ve vyprávění.
„Vzhledem k tomu, že v tomto obchodě lze koupit ovoce jen v krabičkách, vždy si nějakou vezmu, ale nedávám ji do košíku. Místo toho si ji otevřu a jelikož nebývá plná, doplním si ji ovocem z jiné nádoby. Protože nejde o volný prodej, ale o zboží v krabičce, která má čárový kód, u pokladny už se nikdo nezajímá o to, zda váha odpovídá,“ pokračuje žena ve vysvětlování.

Nenápadný trik a chytrá výmluva
Žena na konci zprávy dodala, že si dává pozor, aby jí nikdo nenachytal. Do krabičky, kterou si koupí, přesouvá jen pár kusů a vždy si hlídá, aby se jednalo o stejný druh ovoce. Jednoduše vše udělá tak, aby na první pohled nebylo nic poznat. Kromě toho má připravenou i výmluvu, kdyby ji někdo nachytal. V takovém případě řekne, že jen přesouvá potlučené ovoce a že je chyba obchodu, že takové kousky vůbec nabízí zákazníkům.
Podle této zákaznice nejde o žádnou krádež. Nikdy si totiž nebere velké množství ovoce navíc. Vždy přesouvá jen pár kousků, o které je podle ní krabička podle ošizená. Takové řešení ale není úplně nejlepší. Přeci jen další zákazníci přijdou o část ovoce, protože očekávají, že se v balení nachází gramáž, která je uvedená na etiketě. Pro někoho to tedy může být šikovný krok, jak získat něco navíc, ale jiní to mohou považovat za jednání, které už hraničí s krádeží. A jak se na takové chování díváte vy?