Řetězec KFC končí. Hygiena nařídila uzavřít pobočky. Našla otřesné věci
Řetězec s rychlým občerstvením KFC nepochybně patří mezi ty nejoblíbenější na světě. I přes svou popularitu má ale v některých zemích potíže. Nyní se v Dánsku řeší obrovská kauza, kvůli které odborníci nařídili okamžité zavření všech poboček v zemi. Jejich opětovné otevření je aktuálně v nedohlednu. Společnost zodpovídající za celou situaci musí nejdříve najít a vyškolit nové franšízanty.
Interní zprávy mezi zaměstnanci prokázaly, že se v dánském KFC dlouhá léta praktikovaly zcela nehygienické věci, které museli dodržovat samorní zaměstnanci. Řetězec si v Dánsku udělal obrovskou ostudu a je dost možné, že kdyby pobočky nebyly uzavřeny dánskou veterinární správou, pravděpodobně by tam stejně už nikdo nechodil.

V Dánsku hygiena zavřela všechny pobočky KFC
Zaměstnanci museli v dánském KFC prodlužovat trvanlivost kuřecího masa. Tímto šíleným způsobem se mělo předejít plýtvání rozmrazeného masa, které se nestihlo včas spotřebovat. Zaměstnanci museli přelepovat etikety s datem spotřeby na mase – to je pochopitelně v rozporu s interními pravidly KFC. Nejen úřady, ale také zákazníci to považují za obrovský podvod. Největším problémem je, že se to dělalo několik let. Nikoho ze zaměstnanců přitom ani nenapadlo, že by takto závažný čin někomu nahlásil.
Tyto úkoly svým podřízeným pravděpodobně zadávali manažeři, kteří je běžně probírali ve zprávách na Whatsappu. Právě tyto zprávy vedly k odhalení a následné kontrole hygieny, která všechny pobočky v zemi okamžitě uzavřela. Konverzaci ukázal úřadům bývalý zaměstnanec. Podle mnoha odborníků se zdá, že byl tento postup v dánském KFC velmi častý a během let už byl považován za téměř „normální“. To na řetězec vrhá velmi špatné světlo, protože to v praxi znamená, že zákazníkovi nedokáže dodat kvalitní výrobek.
Aktuálně se podle dostupných informací v dánském KFC řeší kontroly, školení zaměstnanců a také se hledají noví franšízanti – na ty současné se totiž nejspíš nedá příliš spolehnout. Provozovatelé, kteří stáli za těmito podvody, již byli odvoláni. Za vše zodpovídá společnost Isken ApS, která uvedla, že chování franšízantů je v rozporu s platnými smlouvami. V současné době není známo, kdy budou dánské pobočky KFC opět otevřeny, je ale jisté, že to bude až potom, co se prokáže, že podobné podvodné chování je minulostí a že je kvalita potravin v naprostém pořádku.

V Česku se zákazníci nemusí kvality jídla v KFC obávat
Mnoho zákazníků KFC se v Česku leklo, že zde fungují podobné praktiky a že možná při jedné ze svých návštěv také snědli kuřecí maso, které bylo ve skutečnosti prošlé. Nic takového se ale v České republice neděje. Všechny pobočky u nás vlastní společnost AmRest (jiná než v Dánsku), která podle svých slov moc dobře ví, že kvalita potravin a dodržování hygienických zásad jsou na prvním místě, a to bez výjimek.
„Pravidelně probíhají namátkové i pravidelné kontroly, a to externí, interní, i ze strany dozorových orgánů. Každý zaměstnanec prochází pravidelným odborným školením v oblasti hygieny a bezpečnosti potravin,“ říká pro iDnes ředitelka KFC pro Česko a Rakousko, Ivana Makalová Dlouhá, která dále vysvětlila, že řetězec dodržuje hygienické standardy i nad rámec legislativních požadavků.
Zákazníci se tedy v současné době nemusí bát návštěvy KFC nejen v Česku, ale ani v dalších zemích. Pouze v Dánsku byl zaznamenán tento vážný přestupek.