Odkud pochází balené maso z Billy? Tohle jste rozhodně nečekali
V supermarketu Billa si zákazníci mohou zakoupit různé druhy masa značky Vocílka, což je privátní značka tohoto řetězce. Pokud nechcete kupovat zajíce v pytli a zajímá vás, odkud maso pochází, máme pro vás odpovědi na všechny vaše otázky.
Nejspíš každý, kdo konzumuje maso, chce mít možnost si v obchodě koupit takové, jaké je co možná nejkvalitnější. To lze jen v případě, pokud víte, kde kvalitní maso s jasným původem můžete koupit. Ne každý obchod nabízí kvalitu, některé se zaměřují spíše na kvantitu, což ve finále škodí nejen zákazníkům, ale i samotným zvířatům. A jak je na tom maso značky Vocílka, které patří mezi privátní značky řetězce Billa?
Maso s českým původem
Privátní značku Billy nejspíš dobře znáte pod názvem Vocílka. Možná je to ale všechno, co o této značce víte. Vznikla už v roce 2011 a od té doby nabízí kuřecí, vepřové, hovězí maso i uzeniny. Veškeré maso má český původ. Billa slibuje, že chov, výkrm, porážka i samotné zpracování proběhlo v České republice. Vocílka maso poctivě kontroluje a stejně tak si dává záležet i na jeho opracování.

„Každý kus kuřecího, vepřového i hovězího masa a uzenin má doložitelný certifikát o původu, chovu, výkrmu i způsobu zpracování nebo výroby. Spotřebitel si tak může být jistý, že maso od Vocílky pochází opravdu z Česka a že není dovážené ze zahraničí,“ popisuje Jan Horník, senior nákupčí pro segment masa a masných produktů v řetězci Billa ČR.
Maso ale nebylo české vždy. Vocílka se zavázala zákazníkům nabízet pouze české maso a všechny masné produkty až od roku 2020, tedy po devíti letech své existence. Od tohoto roku ale máte jistotu, že je maso od Vocílky 100% české. „Od roku 2020 se zavazujeme, že původ masa bude výhradně český nejen u masa, ale i všech masných produktů značky Vocílka,“ vysvětluje generální ředitel Billa ČR Jaroslaw Szczypka.
Maso je v recyklovatelných obalech
Kromě toho, že je maso značky Vocílka českého původu, nezapomíná řetězec ani na další věci. Značka také nedávno změnila své obaly, které byly původní z roku 2011, takže už podle slov Billy potřebovaly změnu, aby byly pro zákazníky co možná nejužitečnější. Billa chtěla mít obal na maso moderní, jednoduchý a také plný informací, takže je nyní maso zabaleno v transparentních recyklovatelných obalech, kde se zákazník dozví všechny důležité informace. A pokud by to nestačilo, k dispozici je i QR kód, pod kterým se ukrývají další informace a zajímavosti, mezi které patří například i recepty. Přesvědčit se o tom můžete i vy sami v obchodě. Jednoduše namiřte fotoaparátem na QR kód a pak už si jen přečtěte všechno, co Billa o mase píše.

Tváří značky Vocílka je Jan Punčochář
Známý český šéfkuchař, porotce soutěže Masterchef a majitel restaurace U Matěje je tváří značky Vocílka již od roku 2020. Šéfkuchař dává přednost české kuchyni a jak sám říká, k ní se nejlépe hodí české maso. On sám totiž vlastní českou restauraci, a proto na kvalitu z Česka nedá dopustit. Není pochyb, že zapojení Punčocháře do své kampaně byl velmi chytrý tah.