Tahle Škodovka bude v roce 2026 prodejní hit. Pokud o ni máte zájem, objednejte ji ještě dnes
Předvídat prodejní trendy je složitá disciplína. Trh může ovlivnit celá řada faktorů a nikdy není dopředu jasné, jak se ceny budou vyvíjet. V automobilovém průmyslu to platí také. Avšak i když se to možná leckomu z nás nelíbí, jedno zůstává jisté. Elektromobily jdou dopředu! A výjimkou není pochopitelně ani naše největší automobilka. I Škoda jde s dobou a pokud tedy chcete jet na moderní vlně, stojí za zvážení některý z jejich elektrických modelů.
Elektromobilita je budoucností dopravy. Zásoby ropy jsou omezené a přijde chvíle, kdy už lidstvu nezbude nic jiného, než přesedlat na jiný druh motorů. Automobilky a investiční společnosti však už dnes vyhlížejí, co by mohlo ropná paliva jednou nahradit. Každý rok přicházejí nové vynálezy. Auta poháněná vodíkem. Stroje na syntetizaci paliva. Nebo třeba motory fungující na různá biopaliva. Jako zatím nejpraktičtější volba se však v současnosti jeví elektromotor.

eMobilita u Škodovky
S moderními a ekologickými technologiemi se můžeme setkat i u „obyčejných“ Škodovek. Dle popisku na jejich webu elektrické vozy Škoda spolu s tím nejmodernějším, co automobilový průmysl nabízí, kombinují elegantní a oku lahodící vizuál. Stejně tak, jak už u Škody bývá zvykem u všech modelů, se na jejich elektro vozy můžete maximálně spolehnout za každé situace. Jízda je navíc velmi tichá a nadmíru pohodlná.
Na svých stránkách má Škoda v sekci elektromobility vypsanou i celou řadu výhod. Pochopitelně jednou z těch nejvýraznějších je zelené ježdění. Auta poháněná elektřinou mají nulové emise CO2. Elektronická auta mohou také obzvlášť ve městě ve větších městech a na frekventovaných křižovatkách výrazně snížit celkovou hladinu hluku. Motory poháněné elektřinou jsou o poznání tišší. Elektromobily jsou také podstatně méně komplikované ve stránce údržby. Není třeba měnit žádné oleje a filtry, ani kontrolovat výfukové systémy a tak podobně. Dobíjení navíc může vyjít levněji než tankování.
Druhy pohonů
Elektrické pohony aut se v základu dělí na dva různé typy. Prvním z nich je takzvané BEV. To je motor poháněný čistě jen elektrickou energií. Jezdí na baterii, která se nabíjí zapojením do sítě, případně se může dobíjet i rekuperací z jízdy. Jedná se o tu „nejzelenější“ verzi pohonu automobilu. K jejich hlavním výhodám tak patří doslova nulové lokální emise, dynamická a velmi pohodlná jízda a nadmíru tichý chod motoru.
Druhým typem jsou takzvané plug-in hybridní motory, zvané PHEV. Jak již název napovídá, jedná se o hybrid kombinující klasický spalovací motor a elektrický pohon na baterie. Ty lze nabíjet ze sítě i ze samotné jízdy. Plug-in hybrid má tu výhodu, že při dostatečném nabití může jezdit jen na baterie, v případě potřeby je však možné přepnout i na spolehlivý spalovací motor. Oproti čistě elektrickým autům mají plug-in hybridy omezený dojezd na baterii.

Škoda Enyaq
Jedním z nejvýraznějších zástupců nového elektronického směřování Škodovky je bez pochyby model Enyaq. Nebýt nepřehlédnutelného nápisu na kapotě, málokdo by asi poznal, že za moderním futuristickým designem je právě Škoda. Přední část je vybavena Matrix Led světlometem. Celý vůz v sobě mísí aerodynamičnost s elegancí způsobem, který dovede jen Škoda.
Krom toho je Enyaq osazen i těmi nejmodernějšími senzory a asistenty pro bezpečné řízení. Je proto vhodný i pro méně zkušené řidiče. U volantu má navíc veliký dotykový displej, kterým se elektronické systémy dají jednoduše ovládat. Stejně tak se pochopitelně dají snadno spárovat s mobilním telefonem. Pokud tedy toužíte po elektro voze, který je spolehlivý, bezpečný a dobře vypadá, Enyaq by mohl být tím pravým pro vás. Ojeté verze se na bazarech dají pořídit od 400-500 tisíc korun.