Moje dcera dostala ve škole 25letou učitelku. Z jejího stylu výuky jsem byla měsíc úžasu. Tohle je třeba učí
Ačkoliv mohou mít někteří rodiče vůči mladým učitelům předsudky, skutečnost je taková, že mají k dětem často blíž než ti starší a zkušenější. A to nejen věkově, ale také tím, že rozumí jejich potřebám a ví, jak je naučit látku zábavnou formou. Moderní technologie nevnímají jako hrozbu, ale příležitost, jak zajistit, aby děti učivo bavilo.
Mnozí lidé jsou přesvědčení, že jsou aktuální metody ve školách velmi zastaralé a navíc neefektivní. Domnívají se, že by se mělo co nejdříve změnit. Někteří učitelé berou situaci do svých rukou a vymýšlejí různé zábavné způsoby výuky, díky kterým si děti užijí zábavu a zároveň se naučí vše potřebné. Takovou výuku najdeme nejčastěji u mladých učitelů a učitelek. Děti jsou nejen spokojenější, ale také nosí lepší známky.
Učitelka vymyslela zábavný způsob, jak učit děti
Když na nejmenovanou základní školu nastoupila nová učitelka, rodiče byli překvapení, jak mladá je. Bylo jí kolem 25 let. Někteří se obávali, jestli bude schopná děti něco naučit, jiní se těšili, co pro ně vymyslí. Děti totiž v současné době snadno ztrácejí pozornost a začnou se nudit, za což pravděpodobně mohou zejména sociální sítě, které podporují zejména krátkodobou pozornost. S tím si však mladá učitelka dokázala hravě poradit.

Brzy po jejím nástupu se ukázalo, že na své žáky bude mít dobrý vliv. Nejen, že byla plná energie a nadšení předat jim své znalosti, ale také měla zajímavý způsob výuky, který byl pro žáky nesmírně zábavný. Dětem dávala úkoly, které měly vypracovat společně a navíc s pomocí internetu – zahrnula však i sociální sítě, které většina dětí zkrátka miluje. Hledat informace na těchto platformách pro ně bylo téměř stejné, jako kdyby si společně hrály po škole. Informace nasávaly jako houba a ani jim přitom nedošlo, že se učí nové věci. Z nově nabytých znalostí měly za úkol vypracovat prezentaci, ještě předtím si ale musely na internetu ověřit, jestli jsou všechny informace skutečně pravdivé.
Naučili se nejen novou látku, ale také ověřovat informace
Děti si tedy našly o určitém tématu zajímavosti na sociálních sítích jako je Tiktok nebo Instagram (například o tom, k čemu je pro lidské tělo dobrá vláknina), poté si na internetu vyhledaly články, kde si ověřily, jestli je to skutečně pravda, a poté už mohly prezentovat před třídou vše, co se dozvěděly. „Učitelka to vymyslela opravdu chytře, protože se děti naučí ověřovat si informace ze sociálních sítí a nebudou slepě věřit každé kravině, kterou tam někdo řekne,“ sdělila naší redakci názor maminka Alex, které se dlouhodobě nelíbí, že na sociální sítě může každý přispět svým názorem i přesto, že může být špatný či dokonce nebezpečný.
To věděla i mladá paní učitelka, která tušila, že zastaralé způsoby učení nejsou vhodnou cestou, proto vymyslela řešení, které ještě propojila s tím, jak děti učit obezřetnosti na internetu. Dnešní děti moderní technologie nesmírně baví a proto jsou nadšené, když je mohou využívat i ve škole.

Mezi často používané moderní technologie ve škole mohou patřit:
- interaktivní tabule, mobilní telefony, tablety
- výukové aplikace a další software
- online vzdělávací platformy
- vizuální projektory
- programovatelní roboti
- hry, simulace, exkurze
- sociální sítě
„Patřila jsem mezi rodiče, kterým se moc nelíbilo, že bude mít dítě mladou učitelku. Teď jsem za to ale ráda, protože dceru výuka baví a nosí samé jedničky,“ přiznala Alex, která si nyní přeje, aby bylo ve školách více mladých a talentovaných učitelů, kteří mají o žáky upřímný zájem.