Chcete se stát lovcem černých děr? Nyní je vaše příležitost!

Výzkumná skupina z Open University a Southamptonské univerzity vyzývá veřejnost k pomoci při objevování jedněch z nejneuvěřitelnějších a nejnepolapitelnějších objektů ve vesmíru – černých děr.

Masivní hvězdy při svém stárnutí vybuchují, a to, co z hvězdy po výbuchu zbude, se zkondenzuje do neuvěřitelně malé oblasti známé jako černá díra.

Černé díry, které se skládají zhruba ze stejné hmotnosti jako naše Slunce a kondenzují do prostoru o průměru jen několika kilometrů, disponují silným gravitačním polem, kterému neunikne ani světlo. Z tohoto důvodu je obtížné černé díry detekovat.

A proto se rozhodli vědci z obou zmíněných univerzit pro možná nečekaný krok. Lovcem černých děr se může stát každý a nepotřebujete k tomu žádné vědomosti, píše web The Galaxy reporters.

Adam McMaster, jeden ze spoluvedoucích výzkumu, prohlašuje: „Nemohu se dočkat, co v rámci projektu Lovci černých děr objevíme. Jejich hledání je obrovský úkol, který bychom sami nezvládli, takže je skvělé, že se do něj bude moci zapojit každý, kdo má přístup k internetu, bez ohledu na to, kolik toho o astronomii ví.“

Přidáte se?